Sett nu på kanaler på Youtube att det funderas över om denna Tariffmardröm är en korruptionsmetod. Se tex MediasTouch och Coffeezilla. Skulle inte förvånas…
Du får gärna utveckla lite mer… Hur? Varför? Kanske länka till kanalerna?
Jag antar att han menar ryktena om marknadsmanipulation och insidertrading.
Det antar jag också, men tycker TS kan lägga ett par minuter extra för att skapa lite engagemang genom en bra första post.
Finns video på där Trump skryter att 2 av hans rika vänner tjänade bra igår.
En över bilijon dollar. En 900 miljoner dollar
Inte menar du Trump, som bland det första han gjorde som president denna gång gjorde en pump-and-dump crypto scam?
Och sedan en till?
Och sedan sålde han presidential pardons?
Inte skulle han vara korrupt?
SVT uppmärksammar det också:
Alltså Trump är ju bara för rolig. Ibland undrar jag hur hans hjärna tänker.
Väldigt svårt att tro på att alltihop varit planerad marknadsmanipulation, att tillfället togs när situationen uppstod inför uppskjutandet av tarifferna känns väl inte omöjligt.
Värt att komma ihåg att Trump dömts för bokföringsbrott, så är kanske inte förvånande att han fortfarande är korrupt?
Känns lite som han tror att han fortfarande skapar one-liners för The apprentice.
Lär som sagt bli skakiga år framöver, så länge han får härja fritt.
Finns också rapporter om att enorma investeringar av tunga rika i usa investerade biljoner innan trump annonserade om 90 dagars grejen. Sägs även vara rekord på mest investeringar per dag på börsen. Är ärligt solklart insider jobb och marknadsmanipulation
Gubben tror att tex företagen i Sverige betalar tullen i usa ![]()
Sett åtminstone fyra olika ledamöter fråga ut Greer, men Greer vägrar svara ärligt och viftar nästan bort frågorna. Väldigt frustrerande att se att han kommer undan genom att undvika att svara eller att ljuga.
Ja det brukar ju vara standard det man hör upprepas massa gånger när han har tal, senast igår.
“Hundreds of billions of dollars, millions of dollars, billions and billions and billions”…
Och är det inte det så är det “Joe Biden was the worst president in the history of the United States”…
26 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Samling av OT-inlägg och urspårade sidospår från övriga forumet
Det galna är att det inte var 1 miljard dollar det var 2.5 miljarder dollar som personen tjänade ihop, amerikanska skattebetalare kan inte vara glad över detta?!
Det är helt sjukt, oavsett hur mycket de skott sig på situationen. Där är vi nog alla överens. Jag undrar hur länge detta håller. Hade det varit här i Sverige hade de haft Uppdrag Granskning som flåsande blodhundar i hälarna och varenda debattprogram hade handlat om vems huvud som skulle rulla.
Jamen det var verkligen inte lustigt för mig, då den rikaste personen på jorden har 300 miljarder dollar, så 1000 miljarder dollar känns ju med uteslutningsmetod som en felstavning ![]()
Och för att återgå till trådämnet så är jag inne på det här spåret ![]()
De här snubbarna som styr i bakgrunden är inga duvungar direkt. Den här Scott Bessent jobbade ihop med Soros på 90-talet när de knäckte pundet och kronan. Det här är antagligen gratispengar som de inte kan motstå. En naturlig del av processen för dem, även om det inte är det primära syftet.