Kräva återbäringen från min sambo

Inte så länge hon inte klarar kostnaderna för innehaven.
Statistiskt sett drar hon när hon kan tjäna på det, eller innan det börjar barka utför.

Tekniskt sätt så har du ju rätt.
Sen är allt annat hur man vill ha det tillsammans.
Mitt råd är att ni skriver ett samboavtal, om ni inte har ett redan, då kan ni även ta upp hur ni vill hantera er ekonomi.
Lycka till. //B.

Men om du har betalat 70% av räntekostnaderna, då ska du väl ändra på vad som är angivet i deklarationen och där ange att du betalt 70% (vad nu den summan då blir)

Alltså, om nu den förifyllda informationen är fel? Eller missförstår jag din frågeställning?

1 gillning

Jag fattar ärligt talat inte hur par som delar bostad och har gemensamma barn fixar att ha separata ekonomier?

Inte jag heller. När det kommer in barn i bilden så är det så många familjeval som påverkar den enes eller den andres ekonomi att åtminstone i vår familj såg vi inte hur det skulle funka att försöka hålla det separat. Har man valt var man ska bo för att det ska funka för den enes eller den andres jobb, är det så att någon vabbar mer än den andre för det funkar lättare eller påverkar inkomsten mindre, är det nån som jobbar på att renovera huset på fritiden, osv, så har man bytt ekonomiska medel mot icke-ekonomiska såna och att tro att man ska kunna dela upp bara de ekonomiska medlen på ett rättvist sätt verkar omöjligt.

1 gillning

Verkligen. Som upplagt för konflikter.