Hej RK - gänget!
Jag är intresserad av att ha ett kreditkort som ger flygpoäng då vi som familj, två vuxna och två barn gärna vill resa framöver och bara flygbiljetter blir en stor kostnad. Vi brukar använda kreditkort som ger kr/poäng och betala av varje månad. Men nu vill vi alltså ha flygresor istället.
Tänker att om vi handlar för några hundra tusen kronor per kvartal så kan det bli något. Eller är jag ute och cyklar?
Tips för mer ekonomiskt flygande tas gärna emot.
Det är inte helt enkelt att hitta resor dit man vill, när man vill, med bonuspoäng.
Vi kör SAS Amex Elite. Än så länge iaf, får se hur vi gör framöver iom SAS lämnar Star Alliance.
Vi är fem i min familj och brukar åka off season till USA för att hälsa på familj. Oftast finns bara 4 biljetter så vi köper en extra tonårsbiljett.
SAS Amex Elite är klart bästa alla kategorier om man har en spend på 300k
Har man mer kan man komplettera med ett SAS Mastercard (Minns inte exakt vad kortet heter)
När SAS lämnar Star Alliance så blir utbudet lite sämre till Asien men fortfarande bra till Nord och Sydamerika
Blir framförallt bättre till karibien och mauritius, men vi får se 1 sept hur tillgängligheten ser ut. Spännande! SAS Mastercard Premium antar jag du tänker på.
Förhoppningen är ju att det blir större tillgänglighet till ex Mauritius. AF/KLM har ju avgångar varje dag typ. ETH kan du ju knappast räkna in, ingen flyger med dom för eurobonuspoäng då det är otroligt dyrt och dåligt värde.
Virgin, AF/KLM flyger direkt till en del karibiska öar. ingen i *A vad jag vet som gör det i alla fall.
Jag har flugit med ETH ett antal gånger, det kostar exakt lika många EB att flyga med alla *A bolag. Det har varit Dreamliner i 9 av 10 gånger i business och planen har aldrig varit fulla från ARN. Cloud9 loungen i Addis är bra och det är riktigt gott käk. Duscharna var dock lite för små för min smak.
Undrar vad du menar med direkt? Du kan inte åka med AF/KLM från ARN?