Krypto på riktigt

Jag kan inget om krypto men undrar om det finns någon här på forumet eller som känner någon som har tjänat något på krypto och omsatt det och fått ut riktiga pengar?

Jag känner några. Varför undrar du?

Bara nyfiken då jag sällan hör om att det hänt.
Stora summor?

Vad menar du? Att använda det som betalmedel eller att sälja sina bitcoin till någon annan?

Som jag skrev, sälja och få ut riktiga pengar.

Jag förstår inte riktigt frågan. Det görs ju hela tiden. Det är väldigt hög handelsfrevens i krypto.

Jag personligen är inte det största fan:et av krypto, men skulle verkligen inte säga att det är “sällsynt” att folk säljer det och överför det som pengar till banken.

Är inte svårare att sälja krypto och få ut i pengar på banken än att sälja en fond på avanza och få ut i pengar på banken.

Jag tänker som exempel att du eller någon du känner köpt krypto för 10.000 och efter två år sålt för 100.000. Då har han tjänat 90.000 och har de pengarna tillgängliga att använda till kobsumtion eller investera i något annat. Summorna var ett exempel bara. Förstår du nu?

Så du har gjort det eller känner någon som har?

Ja, men betydligt högre summor. Och folk som förlorat.

Jag har gjort det själv för små summor, mest för att testa hur det fungerar, och har vänner som har tagit ut hundratusentals kronor.

Har du själv tagit ut en vinst?

Jag har bara handlat med certifikat och det gick mestadels dåligt. Problemet är att tajma köp och sälj. Så för egen del blev det minus.

Några har tjänat eftersom många har förlorat

5 gillningar

Bra svar👍 men knappast svar på min fråga.

Svar på din fråga; Jag känner bland annat en som köpt via revolut och tjänat och tagit ut pengarna.

Ja

Ja, de måste leva?

De har oftast spenderat sina bitcoin direkt.

Skaffade en konto på en hemsida för ett par år sedan. Dom lockade med gratis krypto för att sidan skulle spridas som en löpeld.

1-2 år senare hade detta krypto gått upp en hel del och jag fick ut cirka 1000 sek till mitt bankkonto.

Då var det små summor. Men det räknas också.

Köpte min dator för 4.5btc 2016.

Sålde den till morsan för 3k i helgen…

Vissa saker ångrar man…

2 gillningar