Så blir då gratis-kontot hos Lunar snart utan ränta (nåja, usel ränta).
Inte värt betala 29:-/mån för att behålla räntan tycker jag.
Så, frågan är vad det finns för alternativ till digitala kort kopplade till konton med schysst ränta?
Vad har ni?
Oj, det här har jag helt missat. Var framgår det att man kommer få usel ränta på gratiskonto?
Northmill har gratis kort och räntan är 2% kopplade till kort. Sparkontot är på 3,75% och du kan flytta pengar mellan dem.
Tycker det är svårt att hitta info på deras sida, men fick detta i mejl.
Standard-paketet kommer att kosta 29:-/mån.
Tack! Då kollar jag upp dem.
Oj det där var verkligen skit! Det är ju exakt samma ränta som de tidigare erbjudit gratis som man nu ska betala för. Ska genast byta till annan bank! Märkligt att jag inte fått något mejl heller.
Exakt. Kommer inte behållla Lunar
Ser att jag formulerade mig otydligt. För att behålla räntan jag har nu (3.75) måste jag alltså uppgradera från light till standard. Light fortsätter vara gratis men nu utan ränta
Tack för den infon. Hade jag totalt missat…
Bort med pengar därifrån då ![]()
Har inte heller fått info/mail om detta. Blir att byta då, ska kolla upp Northmill, finns det bättre alternativ?
Varför har ni inte konto på SBAB, CarPay m.fl.?
Där är sparkonto självklart gratis, med insättningsgaranti och tom gratis kreditkort om man vill ha det.
De lånar ju dina pengar, varför i hela världen ska ni betala för det?
Starta nytt sparkonto går snabbt med BankId, sen är det bara att överföra pengarna dit.
Vi har ju inte betalat för det…
Lunar har varit mycket bra fram till nu. Åtminstone för mig.
Ja nu är det bara att byta från Lunar. Tycker att det också är oerhört fult att beskriva det som “En gratis uppgradering väntar på dig” (som var rubriken i mejlet jag fick angående den här ändringen), när det egentligen borde vara “Nu börjar vi ta betalt för det som tidigare har varit gratis”.
(Den gratis uppgraderingen var som tidigare nämnts här att man får två månader gratis, men sen kostar det pengar.)
Ja, otydlig information om vad det faktiskt innebär, dvs att de börjar ta betalt alt sänker räntan drastiskt. Nu letar jag efter ersättare (behöver inte kort kopplat till sparkontot) - både jag, min man och mina två barn har Lunarkonton…
Håller med. Fick läsa flera gånger innan jag fattade vad mejlet faktiskt innebar.
Fint med knappen “Uppgradera gratis nu” också. Så det är gratis att de ställer om dig till ett dyrare abonnemang. Wow.
Ja, det är illa av Lunar.
Om det är så här de behandlar sina trogna kunder så vill man ju inte vara kvar hos dem även om man fått bra ränta.
Jag gjorde slut med Lunar i början av året för att köra 100% på Northmill bank som är stabilare och där kan man binda på olika bindningstider om man vill.