Insåg av en händelse att en av våra favoritfonder fyller 10 år idag. ![]()
Fråga mig inte varför jag vet det.
#RainMan ![]()
Jag var dock inte riktigt så snabb. Började först i slutet av 2015. ![]()
Källa: Fondbestämmelser
Insåg av en händelse att en av våra favoritfonder fyller 10 år idag. ![]()
Fråga mig inte varför jag vet det.
#RainMan ![]()
Jag var dock inte riktigt så snabb. Började först i slutet av 2015. ![]()
Källa: Fondbestämmelser
Åh fasen, undrar när jag började… måste kolla om jag hittar det.
tillägg: Hittar det inte i LF-appen, men eftersom det är tio år sedan jag betalade av mina lån så var jag nog hyfsat tidigt på den också.
Hittar att jag tecknade hemförsäkringen och blev ”helkund” i november 2013, så det är min bästa gissning. ![]()
Uppdaterar med att jag mindes fel. Hade Sverige och USA tidigare, men det var först 2017 jag skaffade global indexnära.
Skrämmande att se sina gamla årsbesked när man trodde man valt listigt. Vilken tur att det mest var småpengar. ![]()
Augusti 2014 ser det ut som för min del. Min första tjänstepension jag fick placera själv. Minns att jag var på nåt möte med en pensionsrådgivare hos Max Matthiessen som min arbetsgivare hade avtal med och begärde att få indexfonder, och vi verkar ha beslutat 50% LF Global Index, 25% LF Sverige Index och 25% LF Europa Index. Står det i rådgivningsdokumentet i alla fall ![]()
@janbolmeson det är någonting väldigt tillfredställande med en sådan graf. Just.keep.buying ![]()
Hipp, hipp hurra! ![]()
![]()
![]()
![]()
Efter att ha haft LF global indexnära som grundplåten i sparandet i många år känns den som en kär gammal vän! Jag undrar hur många som säger det om sina investeringar… inte SBBs eller Viaplays aktieägare i alla fall.
Mvh
F
Ja om jag minns rätt hade jag denna underbara fondet i några år innan jag började vara otrogen och började vänstra . Sedan dess har jag inte hittat hem på riktigt. Men tyvärr som man brukar säga en gång otrogen ,alltid otrogen
! Jobbar på det att hitta hem igen till tryggheten
.