Den kommer inte bli piss eftersom dom bekräftat att den kommer fortsatt kosta 0,2%. Men den kommer följa annnat index än MSCI World och smala av med fler ESG kriterier, det räcker för många för att byta fond av rena ideologiska skäl.
Då är det enkelt gå in och byta direkt
. Det gjorde jag för 5 min sedan bytte 20% LF Tillväxtmarknad index till 100% LF Global indexnära
. Det går alltid välja Spp aktiefond Global om någon vill ha det bredast ![]()
Jätte bra. Så ska det vara. Klart 
. Tur att du valde bredare fond 

Ungarnas nu mera avvecklade IPO konton så är kaffepengar
Den övre är dock hela TJP.
Varför bara sälj TP och inte byte ?
Avvaktar tills vi vet mer men blir nog att byta till Avanza Global istället där jag kan. Jobbigare med en äldre TJP jag har hos LF men får väl byta till SPP.
Vad säger @janbolmeson om indexbyte 

?
Hm, varför hittar jag inte detta i FIs diarielista?
Börjar funderar på om han är insider…? 
Till en globalfond?
![]()
Haha, man vet fan aldrig!
@janbolmeson får jättegärna säga något. podden är anledningen att jag är här och kommit så långt och denna ändring gör mig osäker.
Direkt numret till förvaltaren står i pressmeddelandet ![]()
Inget du behöver ligga sömnlös över.
Det blir förmodligen bara en förändring på marginalen på sin höjd.
Men vi håller ett öga öppet och vi har en insider i tråden som snart vet vilket index det blir 
Haha, vaffan! Nu hackar ni ju mer på mig än vad @Jakke gör när @janbolmeson köper mer Storskogen!! 

Wow vilka reaktioner på en indexändring. Har vi otur finns det ingen värld kvar 2050 för människor och då spelar det här indexet noll roll. Det är lite därför de byter index, för att göra det som IPCC med andra visat behöver göras och helst igår. Men vad vet väl jag.
. Den som har mest pengar när världen kolar vippen vinner?
För mig är det fråga om att ett bolag ska välja ut vad som är hållbart.
Lär bli politiska val istället för hålbara val på samma sätt som när alla andra bolag gör denna övning.
Själv gillade jag dina inlägg utan onödig tjafs
. När det gäller @janbolmeson och Storskogen krävs det lite extra påtryckning 

Håller med dig @Aether till 100% moderatorn