Det finns många anda global indexfonder om ni vill ha ! Swedbank Robur Access Global exkluderar redan så många aktier.
Är det inte bättre att ligga kvar och se hur det går istället för att ta ut ett negativt scenario i förskott? Kanske kommer en lägre grad av diversifiering att lyfta fonden. Ni som överväger att byta gör antaganden om en oviss framtid. Så brukar det inte låta här.
jag är väldigt försiktig och det här var en fond jag kände mig trygg med. låg avgift och bred.
i mina ögon va den det bästa så svårt att tänka sig att det blir bättre när man står där.
hade byggt upp en plan hur jag långsamt tänkte månadspara 10-15 varje månad av min sålda lägenhet.
Byter inget och känner mig trygg 100%
Avanza global 1550 bolag blir nya alternativet helt klart för min del.
Har du inte 100% Lysa ? Nu blir det igen 100% LF Global indexnära
för min del!
Inte i TJP och företags KF
Fick Svaret från Peter på sms om avg.
Hej,ja avgiften kommer ligga som den är idag. Hälsningar Peter
VA? är det sant? kan du visa bild?
Jacke har Hotline till LF förvaltare.
Det ser ut så. Peter svarade om en kvart
Inga bilder då han skrev bara text
Märkligt vilka kraftiga reaktioner det blir på något som rimligen kan slå endast lite i marginalen, uppåt eller nedåt men knappast något som ens är märkbart.
Visa nu att vi är starka tillsammans och maila förvaltaren och visa ert missnöje om ni är missnöjda, så får vi se om de lyssnar på kunderna eller inte
Vi vet inte exakt hur nya indexet kommer se ut men jag vet inte om uteslutning av lönsamma bolag är vad jag vill ha…
Då är det smidigast du byter fond
Jag hoppas jag slipper för det är en kanonfond
Jag fick den svaren om Peter kunde länka mig den nya indexet
Omläggningen skedde idag och jag tror tyvärr inte det är länkat korrekt än. Jag återkommer när det är klart så du kan hitta informationen/ Peter
Det kan mycket väl bli märkbart beroende på hur smalt index dom väljer att följa och vilka ESG kriterier dom har. Har man många miljoner i en fond som denna (vilket många på detta forum har) så kan det bli rejält märkbart. Exempel från i år:
Varför valde du Lysa istället för den bästa avkastade LF Global indexnära?
Hur kan någon ha Spp aktiefond Global när den underpresterade 5% förra året LF Global indexnära ?