Länsförsäkringar Global Indexnära och Sverige Indexnära byter index och förvaltare

Det finns många anda global indexfonder om ni vill ha :+1:! Swedbank Robur Access Global exkluderar redan så många aktier. :+1:

Är det inte bättre att ligga kvar och se hur det går istället för att ta ut ett negativt scenario i förskott? Kanske kommer en lägre grad av diversifiering att lyfta fonden. Ni som överväger att byta gör antaganden om en oviss framtid. Så brukar det inte låta här.

8 gillningar

jag är väldigt försiktig och det här var en fond jag kände mig trygg med. låg avgift och bred.
i mina ögon va den det bästa så svårt att tänka sig att det blir bättre när man står där.

hade byggt upp en plan hur jag långsamt tänkte månadspara 10-15 varje månad av min sålda lägenhet.

1 gillning

Byter inget och känner mig trygg 100% :+1:

1 gillning

Avanza global 1550 bolag blir nya alternativet helt klart för min del.

2 gillningar

Har du inte 100% Lysa :flushed: ? Nu blir det igen 100% LF Global indexnära :v::+1: för min del!

1 gillning

Inte i TJP och företags KF :wink:

Fick Svaret från Peter på sms om avg.
Hej,ja avgiften kommer ligga som den är idag. Hälsningar Peter

:heart_eyes:

11 gillningar

VA? är det sant? kan du visa bild?

Jacke har Hotline till LF förvaltare. :joy:

20 gillningar

Det ser ut så. Peter svarade om en kvart :heart_eyes:

Inga bilder då han skrev bara text

Märkligt vilka kraftiga reaktioner det blir på något som rimligen kan slå endast lite i marginalen, uppåt eller nedåt men knappast något som ens är märkbart.

3 gillningar

Visa nu att vi är starka tillsammans och maila förvaltaren och visa ert missnöje om ni är missnöjda, så får vi se om de lyssnar på kunderna eller inte :pensive:

Vi vet inte exakt hur nya indexet kommer se ut men jag vet inte om uteslutning av lönsamma bolag är vad jag vill ha…

Då är det smidigast du byter fond :joy:

Jag hoppas jag slipper för det är en kanonfond

Jag fick den svaren om Peter kunde länka mig den nya indexet :+1:

Omläggningen skedde idag och jag tror tyvärr inte det är länkat korrekt än. Jag återkommer när det är klart så du kan hitta informationen/ Peter

3 gillningar

Det kan mycket väl bli märkbart beroende på hur smalt index dom väljer att följa och vilka ESG kriterier dom har. Har man många miljoner i en fond som denna (vilket många på detta forum har) så kan det bli rejält märkbart. Exempel från i år:

7 gillningar

Det är den här som egentligen är väldigt lika eller hur?

1 gillning

Varför valde du Lysa istället för den bästa avkastade LF Global indexnära?
Hur kan någon ha Spp aktiefond Global när den underpresterade 5% förra året LF Global indexnära :grin::wink: ?