Länsförsäkringar USA Index underpresterar?

Den här fonden har verkligen gått kräftgång senaste året och är ner ca 8%. Och fortfarande rejält sämre än den Handelsbanken jag nämnde. Har haft fonden I ett antal år och totalt är den så klart fortfarande plus men jag ser ingen ljusning i närtid och funderar på att avyttra den. Förlorar man någon intjänad “ränta på ränta-effekt” om man säljer en fond man haft över längre tid? Känns som att det borde vara bättre att försöka hitta något annat än att sitta på ett sänke som detta och eventuellt hoppa på igen längre fram om techbolagen i USA börjar gå bra igen?

Eller fortsätt bara köpa nu när dollarn är svag och nyttja tillfället om sparhorisonten är lång…jag har mestadels global Index men även 10% LF Usa som lite hävstång…. Den har tappat som du säger, dock har jag 30 år sparhorisont så kommer bara fortsätta köpa i hopp om att dollarn repar sig framöver.

1 gillning

Du förlorar inte den redan intjänade ränta-på-ränta-effekten.

2 gillningar

Och det handlar inte om växelkursen? :wink:

3 gillningar

Jag undvek noggrant att skriva något om växelkursen. Tråden hade exploderat. :joy:

2 gillningar

a cartoon shows a man saying shhh and another man saying let people enjoy things|833x394.75502008032123

:wink:

1 gillning

USD som varit ett sänke förra året, inget fel alls på innehaven. Låter min stek ligga kvar. SEK kraschar alltid mot dollarn i perioder.

1 gillning