@Oliver.Allemog fick detta mejl idag till följd av att vi blev ombedda att spela in en kort videohälsning till en följare. Sjukt coolt!
Hej!
Tack för gratulationen på min 40 årsdag! blev väldigt förvånad. Hälsa Jan och Tacka.
Har följt er sen 2010, typ då började jag med indexfonder och har kört rika tillsammans sparform sen dess. Har sparat sen jag var 20år, då jag började jobba som lastbilschaufför som jag gör än idag. Ligger plus cirka 3,9 miljoner idag.
Tycker ni är grymma på det ni gör alla.
Soliga hälsningar
XXX
Gjorde lite min förmiddag här!
Visar verkligen kraften i det här med flit och systematik, ränta-på-ränta och lååång tid.
Lastbilschaufförer tjänar väl inte nödvändigtvis superdåligt och kan väl dessutom ha rätt låga omkostnader då de bor mycket i bilen, inte kräver massa dyra transporter till och från arbete mm
Absolut bra jobbat men själva rubriken får det att låta som en hemlös som samlat burkar
Jag själv har jobbat inom branschen och fördomen folk oftast har är att chaufförer tjänar dåligt.
Och visst, det stämmer beroende på körning.
Säg att du kör 7 - 16 utan övertid eller OB hos din lokala återvinningsentreprenör, så bör du ha en lön på 32 - 33000 före skatt efter några år i yrket.
Har en vän som kör bil och gjort detta i 14 år, han har ut i handen mellan 35 - 37.000 beroende på hur hans månad har varit och hur många nätter han har haft i bilen, men timmarna brukar inte vara mer än 10 - 15h övertid på en månad.