Lekhink tillsammans

Jag är långsiktig på börsen med månadssparande i fonder och därför inte speciellt aktiv. Jag är dock väldigt sugen på att starta en lek lek Lek portfölj med 100K där sýftet är trading, ibland på en dag ibland på kanske 2-3 månader. Långt spann men vill ändå ge en idé hur jag tänker.
Det är inga problem att köra igång men mitt problem är att jag tycker det är tråkigt att göra själv. Är det några fler som är sugna på att göra det tillsammans där vi gemensamt sätter och upp jobbar på ett tydligt mål tex x antal procent
Till nyårsafton med start nu i sommar. Vi alla köper, och säljer, samma bolag vid samma tillfällen.
Jag vill att det ska vara aktiehandel och inte certifikat eller råvara. Någon som är sugen på att haka på?

Så ni ska analysera ihop och övertyga varandra om alla köp och sälj?
Varför skulle någon vilja vara beroende av dig och kanske några till? Vad har du för track record gällande aktieanalys och trading?

Många jobbiga frågor du måste hantera.
Jag tackar nej.

Lycka till!

4 gillningar

Låter som upplagt för pump and dump om det är illikvida småbolagsaktier. En uppmanar övriga att köpa men säljer i själva verket sitt eget, vilket är olagligt.

7 gillningar

Hade det inte varit roligare, och logistiskt lättare om ni bara “tävlade” mot varandra under den perioden, istället för att behöva ta gemensamma beslut om vilka aktier ni ska köpa?

4 gillningar

Jag förstår dig absolut men:

Tror det är mycket bättre att ha en fungerande process än ett mål.

Kul Idé, jag är inte rätt person för detta nu. Men kör hårt!

Farsan har nåt liknande upplägg med några andra gubbar (mest för att ha “styrelsemöte” i sin klubb o gå ut o äta en gång i kvartalet).

Tror dom kör investeringsmöte en gång i månaden typ o kollar igenom portföljen. Vet inte om dom skapat ett AB eller hur dom gjort (kanske bara en förtroende grej där en av dom förvaltar). Det är alltså pengar på ett gemensamt ISK i det fallet.