Du bestämmer själv om du platsar på detta forum, men jag tycker du ska vara kvar. Plocka russinen ur kakan, lär dig det viktigaste.
Du måste ju få vara dig själv, med din unika inställning till livet. Var och en börjar sin spar-resa på olika platser och förhoppningsvis dör vi inte alla som kopior.
Mina första 6 år i arbetslivet var jag lågavlönad fabriksarbetare. Utbildade mig 6 år och hade dålig ekonomi då. Jobbade ganska välbetalt men bristande hälsa gjorde att jag tog en tidig fire trots att jag eg har lite för lite kapital, så lever på en liten budget.
Det viktigaste budskapet på Rikatillsammans är att långvarigt sparande med bred riskspridning med hjälp av ränta på ränta effekten drastiskt kan förändra din ekonomiska situation på ett par årtionden.
Tycker personligen att de roligaste trådarna att läsa eller delta i är de som mer handlar om filosofi kring pengar. Vilka uppoffringar som är värda pengar, när man bör vara nöjd, spara vs spendera, osv.
Jag upplever att hela ekonomiska resan är representerad på forumet, även första stegen eller vad man bör göra om man ligger back.
Vad härligt, vi skulle kanske ha en egen avdelning för oss kyrkråttor
Nej men håll i och håll ut. Som nämndes tidigare så tycker även jag att du ska pilla russina ur kakan. Läs inlägg och lyssna på poddavsnitt som du tror kan ha nytta av.
Börja med att sätt upp mål som du vill uppnå. Sen funderar du på om det är rimligt och hur du ska nå dit.
Mål kan du ha inom allt och försök alltid att göra ditt bästa.
Jag önskar att jag hade haft den kunskap om ekonomi och investeringar som jag har idag när jag var fattig som en kyrkråtta. Då hade det gått mycket snabbare att komma till den situation jag är i idag. Och all den kunskapen finns att hämta här på rikatillsammans.
Ett stort tack till alla som inspirerar mig att fortsätta på forumet. Vore i och för sig ologiskt om någon argumenterade mot forumet. Nu känner jag att jag vill fortsätta. Tack!
Det är ju en grupp för att bli rika genom att tillsammans hjälpa varandra, och då inte bara räknat i rena pengar.
Om gruppen fungerar blir förstås resultatet att efter ett tag har en del lyckats och blivit rika.
Det är lite som att om man börjar träna på ett gym, så kommer det (om gymmet är bra) finnas en del som tränat länge och därför är starka. Det ska inte tas som ett tecken på att gymmet inte är ett ställe för utveckling utan bara för de redan starka. Det vore väl värre om alla på gymmet även efter år av träning fortfarande är på precis samma plats styrkemässigt som nybörjare? På samma sätt vore det ju ett dåligt tecken om alla som hängt här i många år fortfarande var på samma ställe som när de först kom hit.
OK, följer med för dåligt för att veta allt som skrivits, ber om ursäkt för det.
Men här i forumet finns ju också tips på hur man kan leva billigt, oavsett om det är för att kunna spara mer eller klara sig bättre på det lilla man har kan det väl vara en nytta med forumet.