God afton!
Som rubriken lyder är jag på jakt efter en fond som fokusera på grön/miljö-teknik. Sneglar på AuAg Precious Green.
Har ni fler förslag?
God afton!
Som rubriken lyder är jag på jakt efter en fond som fokusera på grön/miljö-teknik. Sneglar på AuAg Precious Green.
Har ni fler förslag?
Jag har köpt lite i Proethos som jag tycker är intressant
Kolla gärna den här intervjun med Magnus Alfredsson från Proethos:
Samt sedan skulle jag rekommendera:
Tack för svar! Ska läsa om fonderna ni föreslog. Ska även kika på intervjun som Jan länkade.
Handelsbanken Hållbar Energi. Utveckling 110% på ett år. Vet ej hur länge uppgången håller i sig eller bubbla men branchen är glödhet.
Känns lite “tråkigt” att investera i en fond som har “stuckit iväg”, huruvida den har mer att ge är svårt att säga, om inte omöjligt. Jag tror på branschen dock.
Förutom alla nämnda ovan så Robur transition energy, finns på Savr med rabatt men fortfarande 1,18% i avgift.
Jag håller med dig men det kan ju även vara så att det är en duktig fondförvaltare som lyckas hitta de rätta bolagen i ett tidigt skede.
De har bolag över hela världen så man kan följa börsen dygnet om om man vill :).
Har fonden själv i PPM och följer de största innehaven i portföljen så mycket jag kan.
Om man alltid säljer av en fond/aktie som når 100% så kommer man aldrig att äga en aktie/fond som når 1000% (ett gammalt börs ordspråk)
Det här är en bra artikel på ämnet att investera när något har gått upp.