LEVLER fonder 25% rabatt över 2000 fonder

• Ingen plattformsavgift. Till skillnad från SAVR som kör med 0.09% plattformsavgift. Men det viktiga är ju totalavgiften. Jag jämförde tre random fonder, och kom ihåg att plattformsavgiften ingår i den totalavgift som SAVR visar. Notera att SAVR är billigare på alla tre fonder, även när man tar hänsyn till plattformsavgiften.

Ang avgift är det ju viktigt också att notera att SAVR har väldigt hög växlingsavgift (0.5%). Jag har dock inte kunnat hitta nånstans om Levler kör med det vanliga 0.25% eller om de också har 0.5%. Viktigt eftersom väldigt många av Levlers fonder handlas i annan valuta än SEK.

• Har inga siffror gällande utbud. Men det viktiga för mig är inte utbudet, utan hur billigt jag kan komma undan med en schysst portfölj. Om tjänsten har 500 eller 1500 konstiga dyra fonder är för mig inte relevant. Och här tycker jag faktiskt fondo går segrande.

Ett plus till Levler för mig är att de har stöd för Handelsbankens fonder, så man skulle kunna ta deras globala småbolagsfond därifrån (0.52% istället för normala 0.66%) för att skapa gamla modellportföljen. Den finns för ännu lägre 0.45% hos SAVR, men då måste man köpa hos en annan bank och sen flytta fondandelarna till SAVR

• Angående 25% rabatten. Verkar vara runt 25% rabatt på de flesta. Men t.ex. den första jag tittade på var denna, och där är det mindre än 20%. Så 25% kanske är ett snitt för hela utbudet.

4 gillningar