Lifeplan och Trump-ångest

Joo, om man jämför med bästa fonden! Gäller bara att lyckas pricka den bästa! :wink:

Obs, ironi. :blush:

2 gillningar

“Skylla mig själv och acceptera att jag gjort ett dumt val”?! Det var ett väldigt hårt svar, på en ödmjuk fråga. Lät det verkligen som om jag skyllde på någon annan i min fråga?!
Och min ursprungsfråga var just, HAR jag gjort ett dumt val?? Varför i så fall? Alla de jag valde har gått bättre än de Lifeplan valt, som du ser på bilden…
Jag ska byta till Såfan nu, men jag vill förstå varför mitt val var så dumt, som du hävdar.

3 gillningar

Du kanske tolkade det hårdare än vad det var tänkt. Men ja absolut får du skylla dig själv i de val du gör. Eftersom du du inte fick önskad effekt av dina handlingar så JA då har du gjort ett dumt val. Men man lär, hoppas på bättre avkastning för dig framöver.

Skulle det varit ett bra val om du hade lagt alla dina besparingar på en siffra på black jack och haft den enorma turen att vinna?

Jag vill hävda att valet hade varit lika dumt oavsett utfall.

Sensmoral: Huruvida ett val är bra eller dåligt ska inte avgöras i efterhand baserat på utfallet.

Det är inga dåliga fonder du valt, själv har jag Såfan, men du behöver inte känna att du begått ett stort misstag. Det är billiga indexfonder, vilket rekommenderas här.

Mvh Kroken