Lista på samtliga lån och kreditförfrågningar

Jag skulle vilja se samtliga lån och kreditansökningar gjorda hos Nordea i mitt namn!

Är det en helt orimlig fråga?
Nordea påstår att dom inte har något sparat alls och kan inte ta fram den historiken tydligen vilket jag anser är skandal !

Klart det sparats och finns tillgängligt!

Jag vill nämligen ta del av dessa då jag såg på en UC att det fanns förfrågan på 4 mille gjort “av mig”
Nordea Bank Abp. filial i Sverige
och en annan med namn
Nordea fil i Sv/ siffror

som jag ej känner till.
Hur får man informationen om vad detta avser?

Kreddy listar alla dina lån och krediter, kolla där!

Får jag fråga hur du kontaktade Nordea när du fick detta svar? Jo, dina ansökningar sparas men sen hur långt tillbaka i tiden Nordea enkelt kan se i sitt system är något annat.

Om det är som du säger att någon på någon sätt lyckats söka 4 milj i ditt namn så ska det polisanmälas och sedan utredas där banken kommer vara inkopplad

Hej!
Jag ringde till Nordea och bad om en kopia på mina lån- och kreditansökningar.
Svaret jag fick var att dom uppgifterna inte sparats någonstans, vilket jag ifrågasätter kraftigt med typ 40 följdfrågor som jag seriöst undrar över!
Utan svar, men så nämner jag att det finns uppgifter på en UC jag fått som inte jag känner igen gällande ett lån på 4 mille och ber om samliga ansökningar inkl IP- adress & typ av bankID.
Och betonar att UCs uppgifter sannolikt är hämtade hos er, och vikten av kundhistoriken i er kundbild så framgår väl ändå låneansökningar?
Hon ber mig vänta för att sedan återkomma och be om datum osv för “det går att hitta lättare då”
Alltså jag undrar ju om dom skojar,
Men
iallafall så bryts samtalet bara helt plötsligt, vet inte om hon klickade eller who pulled the plug…
Ansökan hade gjorts i december enligt UC

Det har varit sjukt mycket konstiga grejer som skett för mig och mina konton hos Nordea som dom inte var svar på

2 gillningar

även dom som nekats?

Jag har varit utsatt för id-kapning. Min rekommendation är polisanmälan för urkundsförfalskning och försök till bedrägeri/bedrägligt beteende. Anmälan läggs sannolikt ner men kan vara bra att ha till senare.

Du kan också göra en formell begäran enligt GDPR till rätt låda hos Nordea (kolla personuppgiftspolicyn för att hitta adressen). Låneinstituten var rätt bra på det och skickade loggar med IP-nummer bland annat.

2 gillningar

Att folk gör fel med sina digitala telefonväxlar kan du knappast lasta systemet för. Fram tills dess hade de ju varit behjälpliga.

Ring igen.

2 gillningar

haha såklart jag ska ringa tillbaka, bara inte haft tiden än medans dom haft öppet.
ska be UC också om deras exakta uppgifter om alla förförgningar , lovar dom hänvisar till banken haha

1 gillning

bra tips!
ska be om hela gdpr- tjossan…
för jag menar ansökningarna är ju ändå en process ,alltså endel uppgifter att fylla i osv …

Jag har även haft flera bankkort som plötsligt slutat funka och det har skickats ut nya bankkort trots de befintliga inte barit i närheten av att blivit för gamla, men dessa kort har aldrig nåt mig och Nordea söger sig heller inte ha kunnat se någon beställning.
Men tycker du att detta är tillräckligt för en anmälan?

En gång fick jag en faktura från Klarna online utan belopp och utan vara/ företag eller vad det avsåg
och adressen var Klarnas eget huvudkontor men i mitt namn .
fom har vägrat ge ut någpn spec eller återkopplat saken

Bankkort som skickas ut utan anledning är definitivt skäl för anmälan.

1 gillning