Men det är ju långt kvar dit!
När jag reflekterade över punkterna var jag nästan förvånad att jag satte allt över 50. Lägsta var hälsa och vänner. Hälsa för att jag har så höga mål, som varit svåra att röra sig mot med mycket annat på g. Men allt det ”andra” som kommit i vägen har ju skjutit punkter som familj/partner/kärlek och växt/mening i höjden mer än jag kunde fått av träning (som ändå också gått mot målet, fast lite långsammare). Vänner var min lägsta. Jag kom att tänka på att jag har jättemånga goda vänner, men att mina bästa vänner har kretsar de hänger med oftare. Kommer kanske bli prio att skaffa mer av en ”bästa vänskap”.
Värdefullt verktyg att analysera livet med.
Man kan jobba på sin personlighet också, det är inte något man bara är.
Du verkar vara i en inte helt självvald omställning med jobb/utbildning och då blir ju livet lätt lite rörigt. Det är en övergångsperiod, inte resten av livet. Och vad det låter som, en positiv omställning.
Drömmar om livet brukar vara mer påtagliga när man är ung, sen blir man vuxen och då tar vardagens lunk över.
Var du specifikt missnöjd med livet innan du gjorde hjulet, eller blev du förvånad över resultatet?
Det har varit en känsla under några år. Har funderat på att byta jobb tidigare, men det är lätt att fastna i gammla hjulspår. Uppsägningen kom utan direkt förvaring(företaget skulle läggas ner) och hade jobbat där nästan hela mitt yrkesliv.
Hoppas att en annan typ av jobb passar mig bättre.