Livstidsinköp (som håller en livstid)

Alla har de få saker som håller en livstid. Jag ser fram emot att höra några förslag, kan vara kläder, verktyg, accessoarer, vad som helst. Är det något som trots prislappen känner att det betalade sitt pris 100x?

1 gillning

Kitchenaid köksmaskin om man gillar att baka. Min är från 2001, har aldrig krånglat och de garanterar att tillbehören passar äldre modeller.

3 gillningar

Stekpanna och liknande i gjutjärn. Håller för evigt om de tas hand om
/W

18 gillningar

Bra gjutjärnspanna är ett perfekt exempel. Möbler av bättre kvalitet, har själv en byrå tillverkad av en släkting i början på 1800- talet och det finns två möbler till av samma möbeltillverkande förfader i släkten.
Skinnskor av bättre kvalitet om man tar väl hand om dom och kanske godtar en omsulning.

1 gillning

T-shirts och andra kläder från COS. Extremt bra kvalitet.

Använder fortfarande 10+ år gamla paltor.

1 gillning

Jag letar själv efter ett riktigt bra skohorn jag kan ha resten av livet. Stilrent men robust, lite längre, och givetvis ej i plast. Mitt nuvarande är just plast och sprucket. Tips?

Mark och guld brukar bestå en livstid.

2 gillningar

Har ett par tröjor och koftor från Engelska märken som Alain Paine och de har jag haft i snart 10 år och är lika fina.

Har även par loafers, Oxford skor som jag haft i 10 år och de ser helt nya ut.

Väldigt många vet inte om att man kan vårda sina skor och då behöver man inte slänga dom och köpa nya.

1 gillning
3 gillningar

Pizzastål, 1cm tjock stålskiva för ugnen.

1 gillning

Hemmagym! Kvalitetsstång och rejält squatrack. Nu har jag iofs bara haft det i 6 år. Men jag tror nog det kommer att hålla resten av livet. Om man räknar att att gymkort kostar 350kr i månaden så har det även betalt av sig nu.

5 gillningar

Har testat plast (gick sönder), metall (tappade formen) och är nu inne på trä som funkar jättebra än så länge, Skohorn trä – Ek - Norrgavel

1 gillning

Har ett skohorn i smide som min käre far tillverkar, har säker haft det i 20år.

7 gillningar

Svärmor har ett sådant här.

Tänker själv införskaffa ett framöver. Tror de även finns “hållare för väggen” där.

2 gillningar

Blir kanske lite konstigt men jag har min platt-tv som nu är 15+ år
Jag är prylgalen och har projektor, dolby atoms mm för en massa pengar.

Men min Samsung 65" TV fungerar fortfarande och ska väl bytas ut “nån dag”…

2 gillningar

Rakhyvel. Så länge man inte tar med den på tältsemester och tappar bort den :cry:

1 gillning

Där har du skohornens Rolls royce!!

1 gillning

Jag kollade min varmvattenberedare på 60 liter och det står att den är tillverkad 1980.

60 liter har alltid räckt för mig som singel och den fungerade när jag köpte mitt hus 2002 och gör så fortsatt. Livstid vet jag inte men jag har precis fyllt 60 så kanske. :slight_smile:

Märket är NIBE.

Säg till om du hittar ett, har försökt med några i metall men de böjer sig alltid till slut.

Funderar på om man ska låta tillverka ett i titan, det kanske kan hålla.

1 gillning

Har tre i stunden, två redan bockade av våra tonåringar. Har köpt ett nytt - hoppas det håller någon månad.