LYSA föreslår 100% aktier och 0% räntor - är det rätt för mig?

Hej!

Jag har läst era inlägg ett tag och ser att många har LYSA, så det tänkte jag också skaffa mig. Knappade in mina svar i formuläret och fick till svar 100% aktier och 0% räntor i målfördelning. Investeringsfokus Bred.

Meeen, jag har ingen aning om det är bäst för mig.Vad tror ni?

Nu har jag lån, kapital och Investeringsspar hos Swedbank med hjälp av Private Banking. Jag tycker egentligen att det är väldigt intressant men jobbar tyvärr alldeles för mycket för att sköta det själv, så jag vill ha pengarna där de växer så mycket som möjligt :slightly_smiling_face:

Jag är 46 och behöver förhoppningsvis inte sparpengarna innan jag blir pensionär. Kan spara ca 2000 - 20 000 i månaden och har bara typ 25% belåning på bostaden.

5 gillningar

Hej och välkommen till forumet! :slight_smile:

100% aktier i bred portfölj på Lysa låter ganska lämpligt tycker jag med så lång sparhorisont.

5 gillningar

Lysa har tagit ställning till det du har svarat på frågorna. Deras idé är säkert bra. Är det något särskilt du tvekar kring? Det viktiga är att du är med på att börsen kan svänga kraftigt både nedåt och uppåt.

3 gillningar

Välkommen till forumet @AnnaMoss!

Håller med föregående talar. Du får väldigt gärna titta på följande där vi pratar om det på ett lite annat sätt.

Annars är rekommendationen ofta:

Lycka till med ditt sparande!

3 gillningar

Med typ 20 år till pension så håll nivån på räntor till 0%.