Mall till sammanställning i sparkonton

Hej,

Har ngn en bra mall (för tex excel) där man kan mata in sitt innehav man har i sparkonton och fasträntekonton med ränta, bindningstid för att få en överblick över sitt sparande?

Det är väl bara att skriva i dina olika konton och sedan datum och med t.ex månadens siffror. Därefter gör ett nytt ark med olika konton, datum för utbetalning, räntenivå, bindningstid samt summa. Vill du kan du sedan göra ett diagram om du vill se flöden kring avslut. Inga konstigheter.

Rent krasst, om du har behov av en mall så har du nog för spretigt och utspritt sparande.
Hur många konton kan du rimligtvis behöva hålla koll på?

Ja så kan det kanske vara. Jag har 6 st fasträntekonton och två sparkonton med olika räntesatser och olika löptider.

1 gillning

Har ingen mall att dela med mig men kan i alla fall säga att jag själv upplevt samma behov. Har fokuserat på multipla fasträntekonton sedan 2019 (se t ex Ni som amorterat av bolånet | Vad är era bästa tips? - Nr 197 av Kanske ) och efter ett tag blev det tydligt att det definitivt är till hjälp med en grundläggande excelmatris :slight_smile:.

Både för att själv kunna planera för när olika belopp kommer behöva bindas om, men även som dokumentation till min respektive i händelse jag själv inte skulle vara tillgänglig. Därför håller jag reda på sparinstitut, kontonummer, kontoöppningsdatum, förfallodatum, sparränta samt eventuell kommentar (t ex årsvis ränteutbetalning vid längre löptid än 1 år).

Är nog lite extrem, men för egen del handlar det just nu om 48 aktiva fasträntekonton med förfallodatum under de kommande 2 åren…

1 gillning

Det var några stycken…

2 gillningar

Extrem? Jag tror du har uppfunnit en ny fetisch.

4 gillningar

Det är ingen mall men det uppfyller ganska mycket samma funktion? Feedback kan du lämna i den andra tråden :slight_smile:

1 gillning