Ja just det, det finns många sätt att höja sin Buffert på, i regel så är det de pengar jag känner att jag kan avvara (för tillfället) som hamnar på Börsen, men att då samtidigt amortera på sina Bolån (har ju inga andra lån än det) gör ju sitt till där (är väl belånad till kanske 25-30 %) , jag valde att höja amorteringen på mitt största Bolån (blev lite sur där, eftersom jag inte tilläts amorteringstakt på 5 År utan fick inte amortera på kortare tid än 10 År, det mindre Bolånet bara amorteras marginellt men ändå, sedan så lägger jag ju undan en del i Räntesparande nu, hade ju tänkt att göra extraamorteringar framöver, men då kommer ju en del av det amorteringsbeloppet från intjänad Ränta, så det är faktiskt eget val att amortera på Bolånen, så jag bygger på min portfölj efter hand , jag gick själv lite vinst på SBB, men jag sålde dock mitt innehav där när jag läste en artikel som då gjorde att jag sålde mitt innehav, just den artikeln handlade om saker som jag inte gillade vad gäller ett Bolag, gjorde allt för att ha knar sina månatliga utdelningar (eller någon ting ditåt) men då drog jag öronen åt mig, så jag sålde då det lilla innehav jag hade i dessa, ett halvår senare störtdök kursen (rasade kursen rejält), så vanligtvis säljer jag ju inte ett innehav utan köper o håller men säljer mer än gärna ett innehav ibland om det dyker upp annat kring det som kanske inte är så kul, men det händer även att man behöver ha loss extra mycket kapital snabbt, även då kan det händ att jag minskar i något innehav, även jag har ju fått större smällar på tiotusentals kronor någon gång (min största smäll någonsin var på 20 000 SEK), men jag har ju haft mängder av innehav som jag även gått tiotusentals kronor plus på, lägger man då på utdelningar som man fått under tiden så minskas förlusten (där man förlorat pengar) eller blir vinsten ännu högre (på ett innehav där man gått med vinst), men huvudmålet är o förblir att "ligga still i båten! (köp och håll), jag håller inte på med Daytrading (har visserligen testat o gått då med rejäl vinst, men testade bara 1 till 2 gånger), jag tycker inte alls om Daytrading (det är bara ett kortsiktigt tänk, jag har även läst att de allra flesta som håller på med det lyckas dåligt över tid, så att testa 1 till 2 gånger o lyckas tjäna rejält då visar ju ingenting på hur man hade lyckats om man fortsatt, den gång som jag lyckades mest med där så hade börsen reagerat helt uppåt väggarna galet på en bolagsrapport som slog analytikernas förväntningar över hela linjen t.o.m. krossat förväntnigarna (som vissa börstidningar skrev) och ändå rasade kursen rejält, just då satt jag med en större summa som jag tänkt placera i annat egentligen men kunde nu helt enkelt inte låta bli så jag köpte i det bolaget när kursen fallit med 5 % , innan middag hade dessa tagit igen tappet o innan dagens slut så hade dessa även gått upp med 10-15 %, så rapporten var ju en kanonrapport o då skall ju inte en kurs rasa utan stiga.