Månadsutdelare bra eller dåligt?

Ja. Mina pengar jobbar bara. Inga som är på kanten och solar eller badar någonsin. Det är ganska långt kvar innan de får den komforten av mig. Det är också på tal om huslån och då blir det att maxa och utnyttja belåningen men ändå tar ner den under en plan där man själv bestämmer avbetalning. Jag var inte lärd för att dra slutsatserna från de psykologiska och mänskliga beteendena som gjordes omkring Samhällsbyggnadsbolaget. Jag gick nit två gånger och det blev en del minus. En annan gång var det Northland Resources då minus 100,000 men då blev det avdrag på förlusten om än lite pengar tillbaka. Jag har också de senaste åren sett det du beskriver. Jojo rapport. Den var en bra rapport så aktien går ner 5-10% för att sedan avsluta dagen och studsa upp till samma nivå fast positivt. Lite roligt när man tänker efter men det kanske är hemliga mönster där det går att tjäna pengar på. Volatiliteten är ju högre på rapportdagen… Trading är lite svårt det håller jag med dig om men en del större enklare aktier går det ganska lätt att swinga lite småposter men då är det ju också en långsiktig taktik i aktien samtidigt. Även sålt ett försäkringsbolag som gick ner 30-40% som de flesta för mig 2022-2023 och sålde på plus minus noll nu då jag ändå hade lite i den via fonder. Pioneer Property Group PREF är nog den roligaste stabila aktie jag sett i hela världen. Nyaste jag hittat är Tingsvalvet PREF. Några aktier införskaffade senaste tiden är några bolagen med högre DA från Norge samt USA där fler har månatlig eller kvartalsutdelning.