Marginalen bank företagskonto med bankgiro

Är det någon här på forumet som har Marginalen Bank företagskonto med bankgironummer?

Har SEB idag och de har nu förrutom 130kr/ mån nu också börjat ta 1,85kr för varje inbetalning. Störigt med nya avgifter

Marginalen bank har fast avgift på 70kr/mån och 500 fria inbetalningar per år. Befintligt bankgironummer går att flytta med.

Frågan är om någon här har Marginalen bank och om det är smidigt?

Har det varit problem med inloggning eller problem med att betala eller få betalt någon gång?

1 gillning

Jag har Marginalen privat sedan många år. Har aldrig haft några problem med dem.

Har funderat lite i samma banor som du. Helst skulle man vilja ha en bank som tar betalt årsvis. Känns meningslöst att behöva skapa verifikationer 12 gånger om året.

1 gillning

Jag har dem för ena bolaget.
Fördelar:
De ger 1% ränta på transaktionskontot vilket i praktiken innebär att det bli gratis eller att jag får betalt för att använda dem.
Supersnabba med bankintyg och bra service överlag

Nackdelar:
Kan inte hantera utlandsbetalningar
Har vid två-tre ggr varit övertygad om att jag har lagt utbetalningar som sen bara är borta…

Det har aldrig varit problem med inloggningen.

2 gillningar

Jag betalar inget till utlandet, men får ibland betalt från utlandet, det fungerar alltså inte @Monica ?

Får man inget iban nummer till kontot?

Är fakturan årsvis eller kommer den varje månad?

Jag ser att man nu får ett IBAN. Tidigare var det ett gemensamt för Marginalen och man skulle ange kontonummer som en anteckning vilket tex Stripe inte kan hantera.

Har Marginalen Bank själv, supernöjd.

Det + gratis bokföringsprogram och hemmakontor har fått ned bolagets teoretiska driftkostnad till 840 kr / året nu (sidogiggar som webbutvecklare). Om någon kan komma på ett sätt att få det billigare så tar jag gärna emot tips.

1 gillning

Det var riktigt billigt. Jag betalar 130+199 för ett av mina bolag. För mig lönar det sig nog dock eftersom Bokio sparar så pass mycket tid för mig.

Definitivt. Testade Bokios gratismånad och var supernöjd. Hela årsbokföringen med bokslut kunde i teorin göras på en dag liksom. Men jag har inte så många timmar uppdrag i veckan att jag inte kan göra det själv. När det börjar inkräkta på potentiell arbetstid så får jag nog överväga annat.

Eller kanske bygga egetbokföringsprogram, vet ju vilka isch 7 funktioner jag behöver för att täcka 95% av mina behov (skapa faktura, bokföra utlägg, representationsmiddag ej avdragsgill, friskvårdsbidrag, företagskostnader på autogiro, bolagsskatt, momshantering 25%). Hur svårt kan det vara liksom?