Märkligt att två trådar inte ”får” heta samma sak?

Gränsen borde gå vid tre trådar tycker jag.

6 gillningar

Intressant också att just nu verkar det finnas två trådar som heter samma sak? Denna och Märkligt att två trådar inte "får" heta samma sak?

Edit: Tack vare olika citationstecken?

1 gillning

Med tanke på att det är en moderator som startat den nya tråden kanske det var ett test med nya inställningar? Eller inlägget var menat till en privat moderatorgrupp men gick ut offentligt av misstag?

Dagens bästa flaggning:

2 gillningar

Gissar det :grinning_face_with_smiling_eyes: , ”får” != “får”

Och hur löste du detta @emilv ? Moderatortricks?

Lite ironiskt att just @angaudlinn får sina felaktiga citattecken korrigerade på detta subtila sätt. Hatten av! Pris för årets bästa trådtitel är redan taget.

Dock kan vi kanske lämna titel med »gåsögon» (eller »gåsögon« för anglofiler) utifall att någon behöver ta upp ämnet i framtiden?

1 gillning

Aha, det är alltså felaktiga foruminställningar i grunden som är problemet. Men då vet jag. Forumet lever i en anglofil parallell verklighet.

Jag skriver som man gör på ett svenskt tangentbord och om ingenjörerna som kodat åt helvete får det att bli fel är ju knappast mitt då. Död åt inkompetenta ingenjörer! :wink:

Oavsett, jag vet inte om @emilv bara trollar eller om ingen annan än jag ser problemet med att en nykommen och nedstämd medlem tvingas kalla sin tråd 'äktenskapsförordd*. Givet forumets språktråd så finns det säkert flera stammisar som tror det stavas så. :smiling_face_with_horns:

1 gillning

Jag trollar bara :slightly_smiling_face:

1 gillning

Jag anade det. Nu fick din heta detta ifred.

:smiley:

1 gillning