Var också nära en ny milstolpe men var lugn vi kommer att ta oss dit och även nå nya milstolpar efter denna. Självklart extra irriterande när man är så nära. Så småningom så får du poppa den där champagnen ![]()
![]()
![]()
Jag klarar inte av att sitta i båten. Men jag försöker agera preventivt snarare än att reagera på en sådan här nedgång. När det gått upp ett tag så säljer jag lite eftersom, det känns bättre. Jag missar kanske lite uppgång men det är för jobbigt med såna här nedgångar annars.
Om du tänker så är inte börsen de bästa för dig. Om du inte ska använda pengarna tidigare än 5 år så är det lugnt. Sparkonto är bäst för dig tror jag. Eller 50% aktier , 50% räntor på lysa eller opti. Man ska inte pilla med sina fonder man ska sitta still i båten har jag lärt mig efter mycket om och men. Börsen gick ner 20 procent i år sen nu har den gått upp 19 procent på 6 månader. Om du oroar dig redan vid 3%- så är börsen inte för dig.
Är inte 3% folk är oroliga över utan 20-40% tapp om gubbarna fortsätter bråka med varandra
Dom 3% är man nog inte så orolig för…utan att dom 3% kom 1min efter Trumps uttalande, o nu Vet man inte vad som händer . . .DET är oroande
Oroa dig inte taco. Trump always chicken out
Tacoz hermanos
Inte mer än 25 år sedan och tog den gången14 år. Storebrand Global Index har gått upp > 300% sedan dess! Kanske dags att revidera det där med “pengar man behöver inom 5 år”…
Det har rört sig några procent och folk har frossa redan nu. Faktum är att om pengarna går ned mot noll och det kommer lite bomber. Då får man börja om på nytt. Så länge vi lever så kan vi komma igen. Jag känner exakt 0. Jag bara matar på. 5k, 10k, 20k.
Om jag är i FIRE och inte får mer inflöde. Det hade blivit lite annorlunda. Men då ska man också kanske inte ligga 100% investerad.
Har det varit börsfall?
Fan läskigt att det tog 14 hela år för att gå plus. Kan inte stämma börsen gick ju upp efter nedgången 2008-2009?
Blir faktiskt lite mer peppad att månadsspara om det blir röda siffror ett tag nu. Jag har 30 års sparhorisont, och det har känts lite si och så att månadsspara och veta att det går upp, upp, upp.. rekordnivå på rekordnivå…
Lilla extrakassan ligger redo att skjutas till vid sidan om vi hamnar på nivåer som i april.
Som någon sa: Be fearful when others are greedy, be greedy when others are fearful.
Stämmer inte riktigt. Usa var nere i minus 8% ett tag. Runt 19-20 på kvällen. Så den hämtade sig 5% på 2 timmar
Förlåt jag blandade ihopa det. Det var nyheterna som sa minus 8% och värsta dagen sen tullkriget böjade.
Men inte ens nasdag gick ner så mycket
Lite segt att logga in på Swedbank o se hur bra allt ser ut…för fredagen är inte med än.
Ja det sägs det, men jag pillar ändå. Försöker öka exponering när det gått ned och minska när det gått upp. Är ändå aldrig fullt exponerad mot en indexfond så det funkar, i alla fall för själen.
Nu har jag läst hela fenna tråden. Hur kan man snacka om att börsen går ner i en tråd med drygt 70 meddelanden UTAN att skriva varför… kanske är mer relevant med tanke på diskussionen handlar om man ska sitta still i båten eller ej
Hej.
Det har varit huvudrubriken på alla nyhetssidor. Här kommer en av artiklarna.