Matlagning - Har ni köpt in tjänsten?

Hej,
Vi är en barnfamilj med heltidsjobb och kvällsaktiviteter tre–fyra dagar i veckan, och som många andra har vi väldigt lite tid över för matlagning. Samtidigt försöker vi hitta en balans mellan att äta nyttigt och att faktiskt ha tid och energi kvar för annat i vardagen. Därför började jag fundera på om det finns hemmakock-tjänster, alltså att någon kommer hem och lagar mat eller matlådor åt familjen. Är det någon här som har testat något liknande, och i så fall hur funkade det? Vad tycker ni om idén – skulle ni kunna tänka er att använda en sådan tjänst, eller varför eller varför inte?

//Arun

1 gillning

(inlägg raderat av författaren)

Tycker mealmarket i Stockholm är mest prisvärt, funkar ganska bra tycker jag! Att en kock kommer hem och lagar hos er låter väldigt dyrt. Jag kan även ge kod med 4 gratis matlådor via factorx som också är riktigt bra men rätt dyrt.

Svarta lådan har jag övervägt men inte testat

Vet att folk i communityn har provat med lite blandat resultat.

Det som jag skulle rekommendera, om det finns möjlighet, är att överväga au pair. Vi har haft och flera i communityn har det, men få pratar om det öppet eftersom det är lite förknippat med skam. Men det är super, då får man matlagningen, avlastning och man får mer tid med barnen och det kostar typ 6000 - 8000 kr i månaden.

Intressant. Finns det idag? Sett flera en generation bakåt som haft det. Många lägenheter hade ju pig-trappa, rum och allt. Upplever som det köptes mer av den typen av tjänster förr. Eller?

Vad kostar det och vilka erbjuder det?

Ett ytterligare tips som ni skulle kunna prova är att anlita en Yepstr som kommer hem och lagar mat till er utifrån en matkasse. Det har vi också provat, fungerar bäst i storstäder.

Har inte provat själv. Men vet en som köper catering för sådär 20 personer åt gången först äts vad som orkas och sen packas resten i matlådor. sen görs detta med jämna mellanrum så att det blir färska mål och en variation av matlådor att välja bland.

1 gillning