Osäker på om jag lägger detta rätt eller om det är helt off-topic… Men kör på, blir det fel får mod radera.
Jag har ett litet sidoprojekt med en hemsida som just nu är 100% publik, men funderar av olika orsaker på en medlemsfunktion med månadsavgift. Funderar på om jag ska bygga en egen hantering eller om jag helt enkelt bara ska piggybacka på Patreon och köra SSO på den inloggningen. Gillar lite tanken på att man själv väljer vad det ska kosta, beroende på hur mycket man tycker det är värt… Har du något inspel @janbolmeson? eller någon annan för den delen också…
Kastar in ett alternativ som erbjuder väldigt mycket funktionalitet direkt ur ”lådan”. Det kostar iofs och kräver att du arbetar om hemsidan, men uppsidan är att du får mer frihet och verktyg redo att användas.
Ja, det kommer nog att kräva en del… Idag bygger största delen av sidan på Wordpress (+ egna plugins) och någon sida som ligger utanför WP men som är starkt knuten.
Rent generellt kan jag inte säga att patreon imponerat på mig tyvärr, så utan att eg ha koll på detaljerna av vad du är ute efter, så säger jag ändå se om du kan hitta bättre alternativ för det tror jag du kommer vara glad för långsiktigt.