Varför kan du inte bara be din arbetsgivare om en extra skärm?
Varför jobbar du ej snabbare så du slipper sånt här mög hemma?
Skaffa bara Libreoffice som är gratis. Kan öppna alla MS Office filer utan problem.
Vet ärligt talat inte om jag vill ha en extra skärm, även om det vore möjligt.
Förstår inte frågan riktigt. Vi jobbar hemifrån en hel del. Jag brukar ofta välja att förlägga vissa arbetsuppgifter hemma. Sådant som är mer kreativt är ofta bra att utföra hemma.
Det brukar vara strikt förbjudet att koppla upp privata datorer mot företagets nätverk i väldigt många företags IT-policy, menar du att staten inte har liknande policy?
Sedan som tidigare nämnt, varför tar du inte bara och kopplar in din jobblaptop i din bildskärm där hemma, varför ska du blanda in din privata dator med licenser som troligen i MS Office fall är för privat bruk och inte gäller för statlig verksamhet?
Man kan inte koppla upp privat dator i statens nätverk. Det skulle bli stora konsekvenser om någon gjorde det. Däremot kan man ha jobbrelaterade filer på en privat dator. Det skulle då ofta vara saker som jag skriver på själv, exempelvis underlag för en intern utbildning. Detta är sådant som jag kan göra vid sidan av ordinarie löpande uppgifter. När utbildningen är klar mejlar jag den till jobbmejlen.