Hur ser ni på teckningen av MilDef Group?
Teckningsåtaganden av Svolder (20.5%) och Carnegie Fonder (15.1%).
Två flaggor av Affärsvärlden.
Ser intressant ut för lekhinken.
Hur ser ni på teckningen av MilDef Group?
Teckningsåtaganden av Svolder (20.5%) och Carnegie Fonder (15.1%).
Två flaggor av Affärsvärlden.
Ser intressant ut för lekhinken.
Fina teckningsåtagare och rådgivare, men:
Jag hade tänkt att teckna när jag såg Svolder och Carnegie Fonder som teckningsåtagare men tvekar nu när Affärsvärlden avråder sina läsare från att teckna. Då går det säkert att komma in billigare framöver. En annan punkt som jag hade lagt till @Andre_Granstrom’s lista är att aktien inte är ESG-vänlig. Det kan sticka i ögonen hos en del fonder att de verksamma inom försvarssektorn. Nu erbjuder de ruggad teknik och inte vapen men bolaget gynnas lite av en orolig värld med konflikter.
Jag tecknar och säljer på öppning. Tycker teckningsåtagarna ger en trygghet.
Samma här, en kortsiktig affär i lekhinken.
Tecknar pga att Svolder och Carnegie är med. Kommer att sälja omgående.
Fick tilldelning men bara 60 aktier.
Tvekade i sista sekund och sökte aldrig… men ser ju någorlunda positivt ut nu i pre-market.
Fick också bara 60 aktier…
Tilldelning med 60 och sålde på 45.5 kr under första minuten
Skönt att inte sälja för långt från toppen den här gången efter att ha sålt Linc för billigt.
Fick 2x 60 st och sålde direkt vid börsöppningen. Strax under 1000 kr i vinst.
Jag hoppas självklart att kursen går upp igen under dagen. Det vore trevligt för dem som också tänkte köpa kortsiktigt och väntar dagen ut.
För mig blir det i alla fall en chokladmuffins till fikat… även om jag fattar att den kommer smaka extra god bara för att min strategi har fungerat idag. Förre gången blev det inte lika lyckat (men ändå en muffins). 
Samma här!
Läskigt att ta en bet mot experterna på Affärsvärlden, men gjorde drygt 20 % vinst. ![]()
Tecknade ett konto, fick 60 aktier och sålde på 44,02kr, 444kr vinst 