Nästa vecka når jag förhoppningsvis min egna milstolpe även om Avanza räknar på sina egna milstolpar!
Jag når 800k (jag ser varje 100k som en betydande milstolpe för egen del).
Viktigt att ha sina egna mål och milstolpar.
God Söndag!
Nästa vecka når jag förhoppningsvis min egna milstolpe även om Avanza räknar på sina egna milstolpar!
Jag når 800k (jag ser varje 100k som en betydande milstolpe för egen del).
Viktigt att ha sina egna mål och milstolpar.
God Söndag!
Grattis! Jag har nått Avanzas 250 k milstolpe och jagar efter nästa (500 k) men smart att dela upp i mindre delsteg!
Grattis! Själv hoppas jag på att kunna nå 500k i år, ska nog gå om börsen går upp några procent och jag kan månadsspara som vanligt.
Tack!
Jag tycker det är lite mer peppande att dela upp i 100k stolpar, iaf nu när kapitalet inte är så stort. Sen har jag inte så rysligt många år kvar att spara. Så jag får se det på mitt sätt.
Genialt av Avanza att spelifiera investerandet. Superenkelt sätt att få folk att stanna hos dem och lägga alla pengar där.
Men! Försök se igenom detta och låt er inte avstå från andra banker bara för att Avanza har den där leken med milstolpar!
Grattis!
Jag gladdes över 10k, 20k o.s.v. när man bara hade dom pengarna. Sedan 100k, 200k o.s.v.
Nu när jag kommit över miljonen har jag istället siktat in mig på andra miljonen och glömt bort att glädjas över de andra framgångarna man tidigare blev glad över.
Hej!
Jag gillar Avanzas plattform samt app. Snyggt och prydligt. Det är därför jag har Avanza, inte för att de har ”milstolpar”. Jag var på väg till Lysa för ett tag sen, men jag tyckte inte om layouten i deras app.
@Gabriel - Den obotlige cynikern
Det finns fler aspekter än utseende. Det viktiga är väl egentligen att hitta det som ger mest fördelar för ens ekonomi för det är ju huvudsyftet. Sen kan man ju faktiskt ha sina investeringar på flera ställen.
Procentuellt blir det ju samma sak så är väl inte orimligt att fortsätta glädjas i samma intervall
Absolut är det ju så!
Rätt tanke där.
Tror det har lite med “nyhetens behag” att göra. Efter flera års sparande så flyter allt bara på, man lägger inte lika mycket energi på det längre.
Så är det ju! När man kommit upp lite i mer kapital så är ju 100k ganska irrelevant, men just nu när jag ligger under miljonen så känns varje 100k rätt bra.
Har precis nått 1,5 miljoner men har hållit på i 10 år så det tar tid. Men jag använder både avanza och nordnet. Så har väl ca 1358000 på avanza och 147000 på Nordnet.
Det förstår jag att det tar tid! Utan ett betydande arv som jag fick i mars -23 på ca 200k, så hade jag inte varit uppe i denna nivå på långa vägar.
Och med ett fortsatt tragglande med sparande varje månad, så ser man resultat av allt slit.
Grattis till din nya milstolpe! Som du verkar vara inne på är det viktigt med både målbild (piska) och morot! Att förstå sina placeringar samt även se mönster och rörelser är oftast en förutsättning för att nå framgång. Belöningen är inte minst viktig om placeringshorisonten varit extra lång.
Den gången jag nådde 1 Mkr ropade jag in en rolig samlarbil på auktion. Bilen såldes dock lite senare med en vinst på ca 200%… Att nå 2 eller 5 Mkr tyckte jag däremot inte upplevdes lika stort. Lycka till och kör på!
Tack!
Och wow vilken grym prestation du har gjort!
Grattis till milstolpen! Heja hejja!
Stort grattis, tycker personligen avanzas milstolpar är jättebra men de är alldeles för få i början. Skulle lätta kunna vara 1 för varje 100k upp till 1 miljon.
Haft Avanza sen oo-talet, tyvärr har dom vuxit för snabbt/mycket och deras kundservice har inte hängt med, väldigt mycket “Goddag Yxskaft” är mitt intryck.