Min företagsidé, håller den? Hur ska jag tänka?

Hej,
Efter att ha lyssnat på podden och även de senaste dagarna läst boken rich dad poor dad har jag blivit så inspirerad att starta någon slags egen verksamhet eller åtminstone börja sondera terrängen för vad jag skulle kunna göra.
Jag har funderat länge på vad jag skulle kunna göra med den utgångspunkt jag har. Så för att ge en bakgrund. Jag är ingenjör och har jobbat några år med produktion i Sverige sedan lite mer än ett år tillbaks jobbar jag för ett svensk företag i Kina och är bosatt i Kina.
Det jag kan är produktion, supply chain och också snart kinesiska!
Så med denna bakgrund är min idé att starta ett företag som kan hjälpa till att hitta, kolla upp och kvalitetsbedöma kinesiska företag åt svenska företag som vill börja producera eller köpa varor från Kina.
Jag antar att det redan finns en del liknande företag som förmedlar kontakter och agerar mellanhand men jag tänker att det kanske finns någon nisch man skulle kunna sikta in sig på. Typ små företag eller företag som behöver nån på stand by som kan titta till deras produktion då och då etc och att man på så sätt kan ”frilansa” lite inom detta område som en start?
Vad tror ni om denna idén? Skulle det finnas en efterfrågan på en sådan här tjänst? Vad skulle nischen vara? Vilka är kunderna och hur hittar man dom?
Tacksam för alla svar, kommentarer och diskussioner detta ämne kan leda till😊

Det tror jag absolut på efter att ha bott och arbetat i Kina i rätt många år, dock inte inom supply chain.

Som du säger så behöver en nisch i denna jätteekonomi inte vara någon stor sektor för att den ska vara lönsam för en konsultfirma.