Min första 1000%-are

Ja de håller vi tummarna för, LF är upp typ 30% sist jag kikade. Så kanske om 5-6 år. :crossed_fingers:

IMG_0561

Jag litar inte på avanzas procent.

Kan inte uttala mig om deras uträkning.
Min uträkning har jag däremot koll på och den stämmer.

1 gillning

Skrämmande hur Tech har gått i år. Robur Technology är upp 38% sen årsskiftet.

Vilket innebär att min 1000%-are nu är uppe i

Fonden utgör runt 25%-30% av min portfölj.

Funderar på att flytta över en del till vanliga globala indexfonder, men då blir det reavinstskatt som ska betalas (pga AF-konto).

5 gillningar

Fonder? Näe. Då får det bli “alternativa investeringar”:

:smiling_face_with_horns: :smiling_face_with_sunglasses: :grin:

(Skulle tro de två Spiltan-aktier jag köpte först är över 1000% med, men jag är inte helt säker p g a att de flyttat…)

2 gillningar

Riktigt så pass “alternativ” ser jag inte tech fonden :laughing:

Men den har blivit för stor i min portfölj. Behöver ombalansera

Hehe, ne, tech-fonder är rätt mycket sundare som investering betraktat.

Med investerarhatten på brukar jag mest se Tabernaklet som en påminnelse om det här med hans heliga majestät slumpen, när det gäller smalare investeringar och/eller stockpicking. Den, procentuellt sett, överlägset bästa “investering” jag någonsin gjort är köpet av ett spelkort, som givetvis inte främst köptes för att vara en investering. Tur att jag inte har en massa ego som investerare, då skulle jag ju bli kränkt! :laughing:

1 gillning

Om en viss IPO blir av och jag faktiskt kan realisera vinsten så kommer det att bli en 55 000%-are… :woozy_face: Börjar kännas nervöst nu!

1 gillning

Oj grattis! men hur fick du tag i aktierna!? om man får fråga.

ISO, som anställd. Bästa chansningen ever.

2 gillningar