Fantastisk rubrik i nivå med Aftonbladets och liknande ![]()
RT:s första klickbait?
Klockan 0800 är inte seriöst
Lite förvånad faktiskt JFB
Otrohet och dess potentiella effekter på förhållandet är i allra högsta grad en ekonomisk fråga. Skilsmässa, sälja bostad med förlust, dela upp fondsparandet. Teslan, bakmaskinen spabadet och hela faderullan ut på Blocket, advokatkostnader, depression, sjukskrivning, arbetslöshet och fyf-n.
Och Morfars arv och släkthuset med sjötomt… tänk om kusinen snor alltihop?
,![]()
Jag föreslår 22.00. Då är börserna stängda och även chattens mest svårväckta uppstigna.
Måste säga att jag blev besviken på innehållet i den här tråden. Såg fram emot ett smaskigare innehåll ![]()
För att vara seriös. Jag tycker det spännande med detta forumet är att man kan få det perspektiv som ekonomiskt sinnade människor har i frågor som har med annat att göra. Jag ser just nu ingen annan plats på internet som kan erbjuda detta i svensk kontext.
Bra poäng. Haha!
Ändå har jag inte sett några såna trådar här.
Jag upplever inte alls den spretighet av oekonomiska trådar som TS pekar på.
Däremot en efterlängtad ökande spretighet om vad man kan få för sina pengar. Inte bara trådar om hur man sparar och investerar dem.
Att vara ekonomisk handlar inte om att va återhållsam utan om att va avsiktlig med sina pengar.
Det innebära att genomtänkt lyx som faktiskt berikar ens liv kan va ett ekonomiskt bra beslut.
Be the change you want to see.
TS: Skapa några trådar med de ämnen som skulle passa dig/forumet.
Min morfar är glad.
Din kusin är glad.
Vem vet, kanske är din kusins fru glad också?
Vi är alla glada?!
![]()
Jag tycker att forumet “Övrigt” borde vara just…Övrigt.
Det borde inte innehålla några ekonomiskt relaterade spörsmål utan istället vara en forumdel för allt annat som gör oss till de individer som vi de facto är.
Personligen så skulle jag vilja diskutera senaste Wolves matchen samt Palmemordet under denna flik…men som nu är funkar det inte.
Alltför kontroversiella trådstarter samt meningsuttryck bör modereras,men så är det överallt på andra forum…och även på ekonomidelen denna sajt förmodar jag.
Vi är mer än pengamaskiner och vi har möjligen andra intressen än rent privatekonomiska.
Låt oss som fria medborgare i den fina nationen Sverige…under Bolmessons eller annans vakande öga naturligtvis…få visa detta på detta forum…under fliken Övrigt.