Hej!
hoppas att det här inte är Of topic men min mobil håller på att lägga av så behöver skaffa en ny. passar rätt bra med Black friday i annalkande. jag har inte möjlighet att lägga ut mer än typ 5 000. Vill helst att den ska hålla många många år (och att den då ska fortsätta få nya uppdateringar av systemet). Kan inte tänka mig annan mobil än Iphone så kikar på Iphone SE 2020. Märkligt nog kostade den drygt 4200 på mediamarkt igår idag när jag kollade hade de höjt priset till nästan 5000! ringde och ifrågsatte men fick bara svar att de höjde regelbundet… telefonen finns inte i lager på varken mediamarkt eller andra butiker jag är van vid. Har kollat lite på Iphone 12 mini också men den är dyrare iphone SE finns på en butik som heter Istore.nu. blir dock skeptisk för harminte hört talas om dem innan och kan inte hitta recensioner av butiken har ni erfarenheter av butiken?
någon med tips på vilken Iphone man ska välja? Viktigt för mig med bra batteritid och att den som sagt ska hålla väldigt länge annars behöver det inte bara ultrabra kamera eller andra superavancerade grejer.
sorry om det blev lite långt och kanske ot men hoppas någon kan hjälpa
Således undrar jag
Någon som har erfarenhet av butiken Istore.nu? Annars tips på var IPhone se kan finnas tillrett bra pris.
Vilken IPhone ska man välja?
Ni som har IPhone, vilken har ni? Hur fungerar er? Något ni skulle rekommendera? Varför/varför inte?
Det som talar för IPhone SE 2020 är priset, lagringen (128 gb till ok pris). Det som talar emot är att den har några år på nacken och då kanske slutar uppdatera IOS tidigare än de nyare modellerna. Samtidigt har jag ju i och för sig inte råd att lägga ut mer.
OBS jag vill inte köpa en begagnad, inte ens en ”remake”