Mobil till litet företag

Hej! Jag har råkat bli ekonomiansvarig på en förskola som är ett föräldrakooperativ. I och med det behöver jag införskaffa en ny telefon till fröknarna där. Eftersom jag aldrig haft ett eget företag så har jag ingen koll på abonnemang för företag. Har ni några tips på ämnet och saker att tänka på? Tack på förhand!

Jag kör Telia på företaget, mest för enkelheten med deras växel. Det är dock dyrt. Hade jag kunnat teckna fritt utan att behöva krångla skulle jag kikat på Hallon, de verkar prisvärda även för företag.

Kommer de behöva ha fler än en telefon inom överskådlig framtid? Om ja kommer de behöva några andra funktioner såsom röstbrevlåda eller växel? Hur ser täckningen ut för de olika operatörerna i området?

Att tänka på:
-förklara för alla vad som ingår och inte ingår i abonnemanget.
Du vill inte hamna i en situation där de ringt privata utlandssamtal för tusentals kronor eller röstat på Melodifestivalen etc.
Eller att de förbrukar all data och köper till en massa extra.
-möjligen kan du administrera och spärra vissa tjänster som inte ska användas

Jag har inte koll på priser och abonnemang för företag, dock känns det som hallon är rätt prisvärd om täckningen är bra hos er (de använder Tre’s nät)

Själv kör jag med Tre Världen, då deras abonnemang passar mig

Tack för svaren, ska kolla på hallon i första hand då! Nej det är egentligen bara en telefon utan växel som behövs. Är det någon fördel/skillnad på företagsabonemang och privata, eller är det bara att ta det billigaste iom att vi inte behöver något annat speciellt än en telefon med vabligt abonnemang?

Jag använde Telness ett tag i firman, de har också många funktioner och lite billigare än Telia och använder Telias nät.