Vilken mobiloperatör funkar bäst för företaget + 50 GB/dag?

Hej!

Jag har en lite random fråga om mobiloperatörer.

Vilken mobiloperatör använder ni för era bolag, och vilken skulle ni rekommendera till mig?

Jag vill kunna använda mobilens internet även hemma, eftersom vårt heminternet inte fungerar så bra. Det innebär att jag behöver ungefär 50 GB surf per dag.

Utöver det kommer det bli en del samtal inom Sverige, och det vore ett plus om abonnemanget även fungerar inom EU när man reser. Jag har inga andra specifika krav.

Tack på förhand för era tips!
Ani

Här finns en sammanställning över olika abbonemang med “obegränsad surf”. Villkoren kan ju ha ändrats på de månader som gått sedan artikeln skrevs:

3 gillningar

Tre kör jag med. Funkar bra.

1 gillning

OT: Hur använder du 50 GB per dag? Är det genomsnitt per dag, max, eller vad?

1 gillning

Har kört Tele2 obegränsad under många år och det fungerar bra. Obegränsad surf i Sverige och 100gb inom eu/ess per månad.

3 gillningar

Innan du kikar vilket som har bäst pris och villkor, behöver du titta på täckningskartorna för Telia, Telenor, Tele2 och Tre. Beroende på vart i landet du är kan det skilja enormt på kvalité av uppkoppling.

Edit: Läste lite snabbt igenom guiden. Superbra skriven men som någon sa så kan det ha ändrats sedan dess. Och jag vet med mig att egentligen alla av de 4 stora (de jag nämnde ovan) har bytt portfölj upplägg sedan januari. Så tyvärr stämmer nog inte mycket om specifika abonnemang, men regler som gäller alla abonnemang hos en operatör bör sannolikt fortfarande gälla.

2 gillningar

50gb är väldigt mycket. Blir nyfiken vad du jobbar med.

Men när man kör så mycket skulle jag nog personligen satsa på något form av fast lösning för hastigheten och stabiliteten är oftast betydligt högre.

Vi i vår familj kör 3.

Men de flesta mobiloperatörer har också någon form av friskrivning i avtalet om ”normala” användingsnivåer. Så kolla det.

Men generellt skulle jag nog kolla vilken operatör som har bäst mottagning mm. För att få upp hastigheten. Kanske sätta upp en utomhusantenn om du bor i hus eller om det går i lägenhet.

Ngn här som enbart kör bredband via mobilen i hemmet för ex stream etc? Vi streamar på TVn ca 1-2h per dag. I övrigt ingen direkt användning.

1 gillning

Åtminstone för företag så finns det bland annat Obegränsat hos Telia. Då finns ingen gräns för surfmängden. Obegränast Plus eller vad det heter ger också tillgång till ett antal extra simkort som kan användas till dator, surfplatta eller 5g-modem.

1 gillning