Montrose - Vad bestämmer Acess, Premium eller Platinum?

Jag har en mindre vädepapperskredit på avanza idag, men vid en närmare koll så verkar montrose ha bättre räntor, men har olika typer av “nivå”.
Vad jag har förstått så bestämmer mitt samlade kapital hos montrose om man ligger i Acess, Premium eller Platinum? Någon som vet dom exakta summorna?

1Msek och 5Msek. Sedan finns ytterligare en “hemlig” nivå som heter Titan men minns ej hur många msek, över 10 iaf. Har du under 1msek är du på access om du inte bjuder in någon och får premium i begränsad tid

Tack! Det skulle betyda att jag med 1,2milj hamnar i premium och kan använda alla investerade pengar (en global indexfond) som grund för vilken ränta jag får betala?

Ja. Sen behåller du premium så länge ditt kapital överstiger 900 000.

Det låter ju riktig bra. Är det någon som har koll på om jag gör en flytt av en fond (spiltan aktiefond investmedntbolag) från Avanza till Montrose. Äger jag då fonden genom hela flytten, eller kommer man stå “utanför marknaden” när flytten genomförs?

Gör du en regelrätt flytt så kommer du ligga investerad under hela flyttiden, om inte något går fel. Men i 99,9% av fallen så tar det bara tid, men för eller senare så kommer innehaven fram

1 gillning