Jag fick också det mailet.
En fråga relaterat till detta. Om jag ska använda bufferten jag har hos Morrow tar det väl två arbetsdagar tills jag har pengarna på min huvudbank, vilket är lite dumt tycker jag. Det kan ju vara så att man behöver pengarna på en gång, inte om två dagar.
Kan jag då göra så att jag utnyttjar krediten jag har, för över pengar till min huvudbank och sedan betalar tillbaka krediten direkt? Lite omständligt tycker jag…
Och tyvärr går det inte att få e-fakturan direkt utställd på hela beloppet! Du måste själv gå in på din bank och ändra om du inte vill ha på avbetalning. Mycket dåligt Morrow!
Är sur. Jag hade Kompletts kreditkort förr men bytte till ett mer fördelaktigt kort. Efter ett tag fick jag byta till Norwegian för mitt förra kort (Refunder) blev dåligt. Skulle vilja ha Morrow men har väntat snart ett år på att de ska öppna upp ansökningarna.
Javisst. Beskedet var att det kanske någon gång i framtiden skulle bli möjligt att få faktura på hela beloppet. De gör det besvärligt att följa deras egna rekommendationer. På fakturan står det: ”Vi rekommenderar att du betalar hela det utestående beloppet.”
Krånglet att själv lägga in mailfakturan i internetbanken har ersatts av krånglet att ändra beloppet. Fortfarande risk att drabbas av onödiga kostnader vid glömska.
Morrow har lite längre kredit, så räkningarna täcker första till sista från föregående månad, man får räkningen ca 7e och betalar 27e.
Norwegians räkning täcker 15e till 15e.
Annars verkar Norwegian bara ha fördelar. De har bättre web med fler funktioner, de är integrerade mot min bank så att jag ser transaktionerna från kortet i bankappen, de kan ange hela beloppet förifyllt på e-fakturan mm.
Är det ens lagligt att avstå från att fakturera fullt belopp? Är inte detta en form av bedrägeriförsök att sätta upp e-faktura och sedan medvetet försöka få kunderna att missa fullständig betalning och därigenom kunna profitera på förseningsavgifter?
Definition enligt följande från polisens hemsida:
“Bedrägeri är när en gärningsperson lurar någon att göra något eller att låta bli att göra något för att själv tjäna på det ekonomiskt. Den som blir lurad skadas ekonomiskt.”