Vet hur det är.
Någon gång i högstadiet insåg jag dock att ingen bryr sig.
“Oj vad jag rodnar! Och klassen ser det! Shit vad pinsamt. Och nu blir jag ju än mer osäker, och rodnar! Och handsvetten?? Faaan bara de inte ser lökarna - men hur kan man missa dem? “
Sådana där spiraler insåg jag bara är i mitt huvud, eftersom ingen bryr sig. Visst, de som retas kör med sånt - men det är för det är lågt hängande frukt. Inte för att någon bryr sig eller att det spelar någon som helst roll.
Klart är spiralerna där än idag. Men sedan högstadiet där har jag aktivt tränat bort det. Gissningsvis likt så som du gör nu.
Fått beröm i gymnasiet/universitet/jobb hur bra och trygg jag är på redovisningar osv. Tacka all träning för det. Jag är minst lika nervig och darrig som då om jag bara tillåter mig.
Men nu är de tankarna bara noterade. De är där, på sidlinjen och gör sig påminda av och till. Rodnar jag? Ah, det är min kropp som reagerar så. Jahopp, ingen bryr sig. Tappar bort mig? Ah, det gör man, gäller bara att säga “ah eh, var var jag på väg? Munnen jobbade före hjärnan, kommer ni ihåg vad jag sade?… Ah, just det… “ och ingen brydde sig.
Egentligen, kokar det hela ned till just det …
Ingen bryr sig.
Tack och lov och tyvärr.
Ingen bryr sig om dig. Ingen bryr sig om din rodnad. Fan minst hälften som tittar på dig märker det inte ens. De är alldeles för upptagna med att tänka på sin egen rodnad. Eller på sina svettiga armhålor. Eller på sina rynkor. Eller sin andedräkt. Eller om håret är bra. Eller hur det kan komma sig att dina smilgropar rör sig sådär perfekt.
haha, hänger du med i min hjärna?
det kommer bli bra. Kan ta tid kan gå snabbt… bara KBTa bort det ![]()
Vilken typ av övningar göt du nu om jag får fråga?