Någon nackdel med att bli PB-kund hos Avanza?

Finns det någon nackdel att bli private banking kund på Avanza om portföljen passerat nivån som krävs?

1 gillning

Du kommer vilja skaffa mer bolån för att placera pengar på börsen :slight_smile:

Finns nog inte mycket till nackdel, men heller inte mycket till fördel. Jag har tänkt att jag ska bli PB-kund i flera år, men har inte orkat få tummen ur. Lite billigare courtage på min enda ETF är den enda fördelen, men jag har varken köpt eller sålt på över ett år nu.

1 gillning

Deras bolån är ju by far största fördelen

2 gillningar

Ah, okej. Dålig koll på bostadsmarknaden, men då kan det ju vara värt ett telefonsamtal om TS är eller planerar att bli bostadsägare. Tycker det är lite tråkigt och udda att de ger bättre ränta på bolån men inte på värdepapperslån. Förutom på högsta räntenivån, men där vill man ju ogärna hamna.

1 gillning

Ingen nackdel över huvud taget! Såvida du ändå tänkt ha minst tre miljoner på Avanza.

Och ja, en symbolisk ränterabatt för oss med Avanza PB även på låg belåningsgrad skulle vara fantastisk!

Nackdelen är väl mest att man måste ringa och prata med en människa för att få PB. Underligt system det där.

2 gillningar

Ingen nackdel men fortfarande sämre villkor än hos Montrose om man inte är intresserad av bolån med låg belåningsgrad.

2 gillningar

@havsekorre Verkligen inte, hör man av sig via kontaktformuläret och uppfyller kraven blir man PB-kund utan vidare.

Najs! Det var några år sedan för mig, så det kanske har förbättrats sedan dess.

Ja, det var formulerat på nåt sånt sätt länge, men jag skrev i kontaktformuläret att jag inte ville att de skulle ringa mig, så då svarade de med mess och slog på det åt mig.

2 gillningar

Hm, jag har inte haft någon dialog med Avanza om PB. Men har det aktiverat.

Inte lika mycket inbjudningar som S&P och SHB. Om man nu söker det i PB. Men de är ju billiga på en egen nivå enligt mitt tycke.

massa dumma “heta tips” som går emot forskning kanske ?
säger inte att det blir så men ser iaf inga andra nackdelar

3 gillningar

Jo jag ringde idag och blev kopplad till did men ingen svarade. Känns lite snopet. Inte alls vad jag förväntade mig.

2 gillningar