Någon som har haft problem med Hoist?

Jag hade ett fasträntekonto hos Hoist som förföll igår. Jag loggade in för att placera om pengarna, men de finns inte att finna någonstans. :angry:

Jag har aldrig varit med om något liknande och jag kan tillägga att jag har erfarenheter från flera olika banker. Någon som har erfarenheter av Hoist och liknande problem?
Jag har skickat meddelande till banken. Vi får se vad de svarar. :thinking:

1 gillning

inte haft ngt problem m Hoist

2 gillningar

Min gissning är att du inte har valt att återinvestera vid löptidens slut, vilket betyder att pengarna automatiskt skickas till ditt uttagskonto, dvs pengarna är skickade och landar på ditt bankkonto om någon dag.

5 gillningar

Då jag inte har uppgett ett uttagskonto så blir det intressant vad de svarar. Alla banker jag tidigare haft fasträntekonto hos landar pengarna på ett konto med lägre ränta där man kan välja om man vill placera om pengarna på valfri period eller ta ut dem. Placeringstiden på just de pengarna varierar och jag har inte alltid samma fastränte tid.

Så är det inte på Hoist. Antingen så går de tillbaka till banken, eller så låses de i nytt fasträntekonto på samma löptid, beskrivs här Nyheter - hoistspar.se

6 gillningar

Då är det nytt för så var det inte sist jag hade ett konto som förföll hos där.

Det här med att pengarna försvinner under någon dag då fastränteperioden löpt ut har jag råkat ut för hos Nordea. Inte så elegant… uppdatera gärna när du får svar!

1 gillning

Jag uppdaterar när jag får svar. Tröttsamt om pengar ska utbetalas för att sedan sättas in igen på en annan tidslängd. Det gör att man hellre väljer ett smidigare alternativ.

1 gillning

Hoist har betalat ut pengarna inkl räntan till det konto som pengarna sattes in från konstaterar jag nu. Irriterande i alla fall för de som vill ha olika tidsperioder på fasträntekonto att pengar ska hålla på och föras fram och tillbaka. Klart minus för den banken. Någon som har bra fasträntekonto som de är nöjda med?

1 gillning

Inte räntan kanske, men hur de fungerar i övrigt. Jag har LF, av bekvämlighetsskäl.

2 gillningar

Sen Hoist ändrade hos sig så behöver man själv välja om pengarna ska återinvesteras eller betalas ut. Jag tycker att vilken som helst av de nischbanker med insättningsgaranti har bra bundet sparande. Tex Bluestep sätter in pengarna på ett nytt öppnat rörligt sparkonto efter bindningstidens slut.

2 gillningar