Någon som känner till Entré 100

Är detta något att behålla eller byta?

Ser ut som du har entre 100 lösning hos Folksam Saf-Lo . Den är inte dålig men det finns både bättre och billigare om du går in på fora.se och ändrar till Amf Fondförsäkring. Smidigt och bra. Sedan låter du det vara i Amf generationsfond som sköter sig själv långsiktigt. Kan vara något annat i Folksam men det kan du gå in själv och kolla på minpension.se och hämta alla dina pensions försäkringar.

3 gillningar

Har själv Entré 100 via Folksam Saf-Lo. Är lite kluven hur jag ska göra om jag ska byta till AMF… Det jag gillar med Entré 100 är att den har större Sverige-exponering än AMF:s. Dock är det svårt att hitta och jämföra fondlösningarna mot varandra. Vet du hur dom presterat mot varandra? :slight_smile:

Tyvärr har jag ingen aning. Hoppas någon annan här kan hjälpa?

Absolut kolla denna sida.

https://web.msse.se/fora/quickrank/history?sel=ENTRE01401&sort=Name&sortdir=asc&sortspec=1

Där ser du alla valbara alternativ inom SAF-LO. Bytte själv från Folksam till AMF för jag tyckte Folksam entré 100 hade för mycket Sverige (50%) och ingen vettig småbolagsfond. De gråa spalterna är entrelösningar och trycker du på pilarna ser du vilka fonder du kan välja inom de olika försäkringarna. Hoppas det hjälper

1 gillning

Den var superbra. Blir att kolla runt lite där. Tack