Någon som varit på Safari och Zanzibar?

Hej!

Jag har varit på safari i Tanzania 2 gånger 1991 och 2011 först med Ibis safaris som sen blev Anderson Adventure. Bägge gångerna helt magiska och senaste gången också en sväng till Zanzibar. 2011 var vi 2 vuxna och två barn 8 och 11 år gamla. Det var lagom ålder.

Alla i familjen är överens om att detta är vår bästa resa och vi har rest mycket efter 2011. Safari som familjeaktivitet är fantastiskt. Andersons guider lokalt förankrade och socialt engagerade. Mr Anderson som startade resebolaget har bott lång till in Tanzania.

Zanzibar 2011 var alldeles fantastiskt. Vi bodde dock inte på norra turist delen av ön utan i Paje på sydost sidan. Då dominerat av kitesurfare och strandliv. Inga all inclusive hotell och flera restauranter med banan och palmblad som väggar. Maten fiskbaserad och god. Jag har aldrig gått ner i varv så mycket som i Paje. Segelbåtsutflykter till sandöar, grillade humrar och korallrev samt en och annan delfin som simmade förbi.
Vi var 8 dagar på safari + 6 dagar Zanzibar och tyckte det var lagom. Juni var en bra månad.

Jag är inte uppdaterad på säkerhetsläget på Zanzibar men 2011 var det inga problem.

1 gillning