Det har jag - dom är toppen! Gjort liknande resa du beskriver och på den resan var det flertalet barn som reste med sina familjer. Mycket lyckat, lätt och smidigt.
Mina barn fyller precis 6 och 8. Jag har varit på en handfull safari i Afrika och jag tycker barnen är för små fortfarande.
Hade jag varit dig hade jag dragit till Kapstaden och sen åkt till någon av de mindre parker som finns i närheten där, men som ju naturligtvis inte är att jämföra med de bästa parkerna, men fortfarande en kul upplevelse för alla. Sen kan ni göra så mycket mer i Kapstaden som passar hela familjen.
Tänk på att safari är som bäst tidig tidig morgon och sen kväll. Så att få upp barnen 05.00 och sen i säng 23.00 varje kväll är inte optimalt för så små barn.
Vi gjorde en likande resa med upplägget safari i Tanzania i en vecka där allt var fixat. Upphämtning och avlämning på flygplatsen, mat och boende i “glamping tält” med rinnande vatten och toalett.
Bodde inne i parkerna vilket jag kan rekommendera, sparar transporttid samt att var speciellt att somna till ljuden från naturen, speciellt för barn kan jag tänka mig. Tror vi hann med 5 olika parker inklusive två dagar i Serengeti.
Därefter hade vi själva bokat flyg och boende för Zanibar för att få med bad-aspekten på resan. Gör ni något liknande skulle jag rekommendera att bara ha 2 dagar i Stonetown för att sedan ta in på något mindre hotell en bit därifrån för lugn och ro.
Bolaget vi bokade med för safarin hette EasyTravel och vi hade absolut inget att klaga på.