Nån bank som kan matcha Landshypotek på 3-5 år nu?

Jo, att förhandlingsläget blir sämre bör man ju ha i åtanke.

Inte tagit något beslut än, det är svårare än jag faktiskt trodde.

Kanske bara binda på 3 eller 5 år och sen bara blunda för vad Riksbanken gör med räntan :slightly_smiling_face:

Fick för övrigt uppdaterade räntesatser från SHB per idag och tyvärr hade det blivit dyrare igen. :confused:

För egen del kanske det blir bundet 2 år på 3,82% just nu.

Fick nedan idag:
3 mån: 4,70%
1 år: 4,33%
2 år: 3,82%
3 år: 3,85%
5 år: 3,65%

Därtill kan det ju ändras ytterligare under kommande veckorna. Räntan spikas på villkorsändringsdagen…

1 gillning

Jag ser det såhär, om du tänker att binda det på 3 år så kan du dela upp det andra delarna på mindre än 3 år. Låt säga att du binder på 3,2,1. Då kan du sedan efter 1 år binda på 2 år till och sedan efter 1 år till binda sista delen på 1 år. Detta för att inte bli fast efter tre år, samma system kan användas för en femårig bindningstid.

Följer…
Inte helt lätt detta ämne. Själv lutar jag åt att binda 3 eller 5 år. Har tyvärr inte fått den nivå som erbjöds från SEB, men skall se om det går att få ner det…
Jag tvivlar också lite på hur angelägna bankerna är att sänka i den takt som eventuellt riksbanken gör…känns lite som att de alltid har motargument.

Tycker att man under de goda ränte tiderna borde gjort om lånesystemet likt Danmark, Frankrike. Givetvis ska bankerna få tjäna pengar men känns lite orimligt. Och som en side note…vad hände med de pengarna som hjälpte dem under bankkrisen för några år sedan…

1 gillning