När kostar barn mest?

Jag läste/hörde någon gång att 6-7-åringar är billigast. De äter lunch och kanske andra mål på skola/fritids, inga blöjor, fortfarande billiga aktiviteter osv

2 gillningar

yes, 4 barn på tre försök :slight_smile:

1 gillning

kan säkert stämma, då har vi snart en billig tid framför oss :slight_smile:

Hörde av en vän att tonårsflickor som är miljöaktivister kostar minst i pengar räknad - men de kan ge en väldigt mycket dåligt samvete som tynger.

2 gillningar

Ekonom-trams.

Jag har varken valt hus eller fordon pga barn, jag hade haft dem ändå. En större bil är inte nödvändigtvis dyrare heller.

Allt jag hann göra medans jag var föräldraledig bör ju varit en rejäl inkomst då eftersom jag teoretiskt kunde lejt ut det istället?

1 gillning

Startperioden var ganska dyr iom att man beh kitta upp sig på vagn säng, nappflaskor, barnmat, bilstol etc. En del av det går såklart att köpa begagnat. Bil och boende funkade för oss med redan befintligt. Men sen vill jag minnas att det drog iväg igen när de börjar bli 10-12. Olika sporter med tillhörande utrustning och klubbanslutning med läger och cupper. Å de vräker i sig mat å samma gäller alla kompisarna som hänger med hem efter skolan, sliter kläder hårt, behöver telefoner, datorer o skärmar och har mycket synpunkter på märken…Skalar av sig smutsiga kläder all over the place och behöver en slav som säljer (i bästa fall) annars själv köper alla dessa förbenad bingolotter eller Newbody underkläder, salamisar och kakburkar. Å så är man privatchaufför med bil alla tider på dygnet… Men ångrar inte en sekund, men det fick räcka med två!

2 gillningar

Det beror ju till stor del på vad man vill kosta på men åren runt 17-19 med myndighetsdag som man firar extra, körkort och student kan bli extremt dyra. Har förstått att det inte är helt ovanligt att föräldrar sparar specifikt till studenten pga alla utgifter runt det.

6 gillningar