Känner ett behov av att tacka er för rikatillsammans podd och forum!
Jag är uppvuxen med en ensamstående mamma som knappt klarade räkningarna, pengar var ångestframkallande och jag började tidigt spara så att jag kunde hjälpa min mamma ekonomiskt. Många år sen ärvde jag fastigheter efter min pappa och blev vilsen i hur det skulle hanteras så jag lät det mesta bara bero och hade ett konto döpt efter honom, kände mig som en förvaltare och använde pengarna det för att betala “pappas” affärer såsom skatt etc,.
Efter att ha sålt fastighet, köpt bostad o sen blivit sambo stod jag med pengar på sparkonto. Det skavde o folk pratade om börsen o investera etc. Trygghetsknarkare som jag var kände jag att det där var djupt vatten. Tills 2020 då jag blev tipsad om rikatillsammans och lärde mig om hur man kan investera rätt o lätt o sova gott om nätterna.
I början vågade jag bara stoppa in lite i taget till att jag sen litade på strategin o har nu majoriteten av mina pengar investerat.
Men förutom det så har jag funderat (& lyssnat på er) på det som är ett rikare liv och vad det innebär för mig. Hemmet är min borg och det ska vara rofyllt, fint och behagligt så det har jag lagt en hel del pengar i. Skapade ett liv jag trivdes med men så kom den där skavande känslan trots allt.. vad väntar jag på? Vad sparar jag till? När ska jag använda pengarna?
.. och med visdomsorden att man ska spendera extravagant på det som ger en energi är jag på väg att hämta min campervan, en dröm jag haft i sju år..! Den är precis som jag vill ha den, designad av mig och så sjukt fin! Jag känner enorm tacksamhet att jag vågar och har möjligheten att förverkliga en dröm. Utan er hade detta troligen inte känts så bra, jag sover så gott - noll ångest. O det bästa av allt, det är mina pengar som jobbat ihop denna van. ![]()
Tack till er!
Ps. Man ska ju snåla på det som ger lite energi - skriver detta från en 8 år gammal telefon, för det värsta jag vet är att byta elektronik ![]()