December bender? ![]()
Ett tips som jag lärde mej i min ungdom.
Spara exempelvis 2000:-. Då har man
av sparandet.
Sedan tar man ut 2000:- några dagar senare.
Vips, så har man både sparat OCH konsumerat. ![]()
Svarade ja på allt - skulle gärna hängt med på utmaningen men det är fel månad. Vi drar till södra Afrika hela november o lite in i december så då lär det spenderas
och har det spenderats.
Men utmaningen är väl mer av att göra det i vardagen så jag gör min månad i januari. Ska bli intressant att läsa om era erfarenheter och jag ser fram emot min egen månad med lite skräckblandad förtjusning
Woho! Njut av Afrika. Jag älskar själv kontinenten och brukar få en sådan känsla ungefär vart 5 år att det är dags att åka tillbaka. Hoppas du delar med dig av några bilder när du är tillbaka. ![]()
Kanske även kan bli någon under tiden - vi har ett långsamt program i år med flera stopp där i bara ska “vara” ett par dagar
Vi ska också till comic con!
Åh, vad kul! Ska ägna mig åt att läsa programmet på tåget, så vi är förberedda
har du varit där innan, det är första gången för oss ![]()
Nej det är första gången för mig! Min fru släpar dit mig då Elijah Wood säljer autografer. Hon var den som introducerade mig till LoTR så hon köpte två biljetter, men endast hon tar en selfie med självaste Frodo Baggins!
Vi får hälsa på varandra om vi ses! Min fru har mörkrött hår och grön kappa, jag har en kavaj och ruffsigt hår ![]()
Nej jag hakar inte på utmaningar över huvud taget men har i alla fall gjort livet rikare i höst genom att bygga en carport så att jag slipper sopa snö från bilen hela vintern. När jag har fått betala byasågen och vet vad det kostade ska jag köpa något åt mig själv.
Snickaren betalar jag “in natura” löpande under året ![]()
Vi tokade till det rejält och plockade ut 50000 av besparingarna och amorterade på bolånet… Men det räknas väl inte!? ![]()
![]()
Haha, nej det gör det inte. ![]()
Så lägligt att denna utmaning kom i Black Friday månaden, challange accepted ![]()
Haha, exakt. Tänkte att vi kan försöka “neutralisera” oviljan att spendera här i forumet med att “få göra en bättre affär” eller något. ![]()
Igår spenderades 25% av månadssparandet hos ”Tannamagarn”.
Vilket lyxköp ![]()
Wtf?! Jag läste det som ”tannama”-garn. Tänkte att det var till en hobby där man stickade eller något och att det var något extra fint garn, typ som Kashmir eller något. ![]()
Haha så glamouröst var det inte, kan jag lova ![]()
Sitter du och virkar nu Vilden?
Om en vinterkappa jag suktat efter dyker upp på Black friday, eller med rabattkod, så slår jag till.
Min gamla favoritkappa har krympt i garderoben. ![]()
Men den behöver reas lite, för att det ska gå ihop. ![]()
Hm, jobbig utmaning.
Att bjuda vinälskande storfamiljen på Chateau d’Yquem kanske. ![]()