Novemberutmaning: Använd månadens sparade pengar för att göra livet rikare! 👻

Gamear ni, eller vad använder ni allt detta till? (Kan noll om datorer, typ)

1 gillning

Jag kan se ett nytt TV-koncept för RT-medlemmar framför mig; Sparfällan :sweat_smile:

”Jaha @Kalle. Hur tänkte du med den här sparkvoten? Du kommer ju att dö stenrik! Du berikade ju inte ditt liv över huvud taget förra månaden! Hur ska du då Die With Zero?

Det här är ju ohållbart!”

Följt av ert känslomässigt inslag där RT-medlemmen försöker sälja av fondandelar till konsumtion

6 gillningar

Haha! Påminner mig om: https://youtu.be/V6dQxQBHiB0?si=xZA3nZHUQ30uK2ab

Men ja. Games and stuff, för egen del! :sweat_smile:

2 gillningar

Nära skjuter ingen hare! Rätt partnermodeller men fel grafikkort. Är ett 1070 och ett 6950 så ett bra lyfta det också :partying_face:

3 gillningar

Japp spel för min del också :smiling_face:

2 gillningar

Klockrent! :rofl:

Jag tänker själv på den när folk som kan ännu mindre än jag om datorer ställer frågor!

Jag spelar absolut inga spel och har kört Mac sen 2007, så jag har ingen koll på allt nytt som händer i den andra världen.

2 gillningar

Hann minsann köpa biljetter till genrepet till Eurovision innan november var slut :partying_face: får sälja en njure nu dock för att finansiera…. :money_mouth_face:

3 gillningar

Jag kryper till korset och ser att jag översparat och var färdig med årsmålet i september så nu får jag väl hitta en fin julklapp till mig själv ändå :slight_smile:

2 gillningar

Haha jag måste helt ha missat den här tråden… insättningar på avanza i november ca 50.000 :sweat_smile: (och då har jag en inkomst som inte ens är hälften så stor)… skyller på en för stor buffert, jobbar mig sakta in i mer ”normal” viktning mellan investeringar och sparkonto :face_with_hand_over_mouth:

5 gillningar

November Månad spenderande:
4 Konsertbiljetter, + 2 extra till familjemedlemmar = 6 totalt
Två skjortor (Rea)
Fleeceväst
Ultralätt väst
Har bokat bord på en Michelin krog men den kostnaden tas längre fram (så kanske inte räknas)

Har dock fortfarande hel del kvar på den budget jag satte i början av 2023 på spenderande.
I början på varje år räknar jag ut mitt kommande totala sparande, sedan tar jag ett antal procent från den summan för spenderande.

4 gillningar

Vilken rolig ide, förutom en mustasch brukar inte november erbjuda så mycket nöje. Jag som säkert många andra här på forumet får en viss typ av ångest när jag köper något onödigt dyrt, fast jag har råd. Och även om jag på förhand bestämt mig för att köpa något inser jag att när jag väl kommer till affären står jag ändå och snurrar på reaställen istället för ordinariepriset…

Nästa år kör jag också på november men eftersom jag missat tråden så gör jag detta i januari.
Ska fundera lite till vad det kan bli, men lite kläder från butiker som i vanliga fall väljs bort.

2 gillningar