Svarade nej, skulle kunna tänka mig köa om det var något riktigt häftigt som normalt sätt inte finns i området. Men för en bil som denna nä, anser den inte ens är värd att titta på med ett av de minsta batterierna på marknaden.
Ställa sig i kö handlar väl här om att skriva upp sig på en lista? Om jag var intresserad av bilen så ja varför inte? Det är väl inte så konstigt eller ovanligt att det blir kö precis när en förmodat populär bil precis börjar säljas?
Jag måste erkänna att jag har väldigt svårt med många bilmärken och deras så kallade säljare. Att i rådande ekonomiska läge med räntor och liknande tro att kunder ska “stå i kö” för att provköra en modell känns verklighetsfrånvänt för mig. @Skogstomten redogör för det bra i tråden Bilmarknaden 2024 | Några tankar och spaningar
Rimmar rätt bra med hela upplevels…förlåt bilindustrin numera. Bara att knappa in i stort sett valfritt bilmärkes hemsida och du kommer mötas av häftiga animationer, svepande bilder, floskler om körglädje och dynamik. Hårda fakta hittas i bästa fall dolt bakom ännu en rullgardin.
Senast jag sonderade terrängen var Skoda ett av få undantag som bekräftade regeln. Men det säger också en hel del. Allt handlar numera om image och varumärkesbyggande. Du är produkten och produkten väljer dig.
(Men jag erkänner. Hade ställt mig i kö om jag var verkligt intresserad av en viss modell).
Har aldrig varit inne å provkört någon ny bil, inte köpt någon ny bil å kommer inte göra de heller…
Skulle kunna tänka mig köpa en begränsad upplaga av någon häftig bil som kommer troligen å stiga i värde om de ska vara värt att slänga ut pengar på någon ny…
Jag har inga problem att köa digitalt. Det finns ingen prestige eller principer i det från min sida.
Båda Volvos EX-bilar är ju kraftigt försenade så de behöver gripa alla halmstrån de kan för att få uppmärksamhet och få ut bilarna på gatorna i någon form. Alla sätt är bra utom de dåliga, Volvo har börjat med dem dåliga. Nu behöver de prova bra sätt.